• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 4 آبان 1401
کد مطلب : 175133
+
-

قطر و کبریت کم‌خطر!

بیشتر مهره‌های هجومی تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی شرایط خوبی ندارند

قطر و کبریت کم‌خطر!

نیمکت‌نشینی‌های مداوم سامان قدوس در برنتفورد، نگرانی‌های زیادی در مورد فرم این بازیکن در جام جهانی به‌وجود آورده است. سامان با نظر کی‌روش در اردوی اتریش تیم ملی حاضر بود و نمایش خوبی هم در ترکیب ایران داشت. با این حال او در برنتفورد، یک بازیکن نیمکت‌نشین به‌حساب می‌آید و اوضاع امیدوارکننده‌ای ندارد. سامان این فصل حتی در یک مسابقه نیز در ترکیب ثابت تیمش قرار نگرفته است. او 5بار به زمین آمده اما در مجموع 28دقیقه در این فصل به میدان رفته است. او در 7هفته گذشته لیگ برتر، فقط 11دقیقه برای برنتفورد بازی کرده و طبیعتا در این فصل، هیچ‌گل و پاس‌گلی نداشته است. قدوس تنها مهره هجومی تیم ملی نیست که در فرم نه چندان ایده‌آلی به جام جهانی می‌رسد. موضوعی که می‌تواند تهدیدی برای خط آتش ایران در قطر باشد.
 سردار آزمون از مدتی قبل مصدوم شده و حتی اردوی لورکوزن را ترک کرده است. او نتوانسته زیرنظر مربی جدید، برای این باشگاه به میدان برود. آزمون این فصل در همه جام‌ها فقط 11بار برای لورکوزن بازی کرده و در 327دقیقه، فقط 2پاس گل داده است. هر 2پاس گل هم مربوط به بازی منجر به حذف لورکوزن در دور اول جام حذفی بوده است. او حالا با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و زودتر از سایرین به قطر رفته تا روند درمان را پشت سر بگذارد. به‌نظر می‌رسد این آسیب‌دیدگی تا قبل از شروع جام برطرف خواهد شد اما بعید است که سردار در بهترین فرم ممکن به جام برسد. حتی احتمال نیمکت‌نشینی او در بازی اول ایران در جام جهانی نیز وجود خواهد داشت.
آمار علیرضا جهانبخش کمی بهتر از بازیکنان هجومی دیگر است اما باز هم زدن 2گل و دادن 3پاس گل در این فصل، آماری رؤیایی برای یکی از کاپیتان‌های تیم ملی به‌نظر نمی‌رسد. جهانبخش البته فصل را خوب شروع کرد اما به مرور زمان دچار افت شد. او هر 3بازی اخیر تیمش در لیگ هلند را از روی نیمکت شروع کرده و در این 3بازی، فقط یک‌بار آن هم به‌مدت 4دقیقه به زمین رفته است. علی دوباره جایگاه ثابتش را در فاینورد از دست داده و این مسئله درست قبل از شروع جام جهانی، اصلا خوشایند به‌نظر نمی‌رسد.
حتی اوضاع علی قلی‌زاده در لیگ بلژیک چندان خوب نیست. او در 13بازی این فصل، فقط یک گل و یک پاس گل داده و در 5هفته گذشته، 3بار مسابقه‌ها را از روی نیمکت شروع کرده است. این اتفاق برای او که یکی از ستاره‌های کلیدی شارلروا بود، عجیب به‌نظر می‌رسد. کریم انصاری‌‌فرد نیز با 2گل و 2پاس گل در 11بازی در تیم قبرسی جدیدش، در این فصل عالی ظاهر نشده است. درست همانطور که مهدی طارمی، این هفته در دربی پرتغال شکست خورد و روبه‌روی بنفیکا، درخشش همیشگی را نداشت. او البته با 9گل و 7پاس گل، موفق‌ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌رود اما این چند بازی آخر را در بهترین فرم سپری نکرده است.

 همه می‌دانند که مشخصه بارز تیم کی‌روش، دفاع دقیق و سازماندهی‌شده است. شاید در این جام هم مهره‌های دفاعی تیم بیشتر به چشم بیایند. مهره‌های هجومی اما باید برای رقم زدن صعود از تک‌موقعیت‌ها نیز به خوبی استفاده کنند. ستاره‌هایی که این روزها در رده باشگاهی، در فرم خوبی نیستند. شاید جام جهانی، یک داستان کاملا متفاوت با رده باشگاهی برای این بازیکن‌ها باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید