• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 4 آبان 1401
کد مطلب : 175110
+
-

رئیس قوه قضاییه تشریح کرد

راهبرد تهاجمی ایران در قبال مدعیان حقوق ‌بشر

قضایی
راهبرد تهاجمی ایران در قبال مدعیان حقوق ‌بشر

رئیس قوه قضاییه و رئیس ستاد حقوق بشر ایران گفت: بیش‌از ۴۰سال است که مدعیان دروغین حقوق ‌بشر، ایران اسلامی را که منطبق با آموزه‌های دینی نسبت به حفظ حقوق انسان‌ها و تکریم آنها مقید است، به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.
به‌گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که در جلسه ستاد حقوق ‌بشر با حضور چهره‌هایی از جمله علی شمخانی دبیر شورای ‌عالی امنیت ‌ملی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، احمد وحیدی وزیر کشور و جمعی دیگر از مسئولان نظام سخن می‌گفت، افزود: این روزها نظام سلطه و کشورهای عمدتاً غربی و در رأس آنها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، مشغول قلب واقعیت و القای جعلیات و اکاذیب خود با تبلیغات گسترده هستند. وی گفت: امروز سلطه‌گران و مستکبران با سردمداری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، در قالب ادعاهای حقوق‌ بشری، هرآنچه را خلاف حقوق ‌بشر است، مرتکب می‌شوند و مصادیق این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.

افزایش هجمه‌های حقوق ‌بشری مدعیان دروغین حقوق ‌بشر
رئیس ستاد حقوق ‌بشر ایران افزود: هجمه‌های حقوق ‌بشری مدعیان دروغین حقوق ‌بشر علیه ایران اسلامی در شرایطی است که آنها تروریست‌ها و جنایتکارانی را که دستان‌شان تا مرفق به خون پاک هزاران نفر از هموطنان ما آلوده است، در دامن خود قرار داده‌اند و بعضا حرف‌ها و ادعاهای پوچ این تروریست‌های جنایتکار را مستند قطعنامه‌ها و اقدامات ضدایرانی خود می‌کنند. محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: با توجه به هجمه‌ها و اقدام‌های ضدایرانی مستمر و فراوان سلطه‌گران علیه ایران اسلامی، نیاز است ما همزمان با دفاع و تبیین موضوع‌ها، مبادرت به اقدام‌های تهاجمی و آفندی کنیم، چرا که ما در قضیه حقوق ‌بشر و اقدام‌های خصمانه دشمنان علیه ملت ایران در مقام مدعی هستیم؛ کشورهایی که در امور داخلی ما دخالت می‌کنند، از تروریست‌ها و جنایتکاران حمایت به‌عمل می‌آورند و آنها را پشتیبانی تسلیحاتی، مالی و آموزشی می‌کنند تا امنیت مردم ایران را تهدید کنند، در زمره متهمان هستند. وی گفت: این ما هستیم که در قضیه حقوق ‌بشر مدعی هستیم؛ امروز کشورهای سلطه‌گر حامی عناصری هستند که در ایران اسلامی قرآن و پرچم کشور ما را آتش می‌زنند، افرادی را به قتل می‌رسانند، به‌زور و اجبار، چادر را از سر زن هموطن ما می‌کشند و توهین‌هایی زشت و زننده به زبان می‌آورند. براین اساس ما باید حالت مهاجم در قبال این کشورهای سلطه‌گر داشته باشیم.

نامه‌نگاری، کافی نیست
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: نظام سلطه به سردمداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های غربی به‌صورت روزانه مشغول اقدام‌های ضد‌حقوق ‌بشری علیه ملت ایران هستند. براین اساس ما نیز باید روزانه همه اقدام‌های ضدایرانی آنها را در قالب پرونده‌هایی تدوین کنیم و نسبت به طرح این موارد در مجامع بین‌المللی و مراکز حقوقی و داخلی اهتمام داشته باشیم و به صِرف سخن گفتن و نامه‌نگاری اکتفا نکنیم.
رئیس دستگاه قضایی همچنین تأکید کرد: ضروری است در ستاد حقوق بشر با همفکری و تشریک‌ مساعی نسبت به دفع شر سلطه‌گران از مردم ایران، هم در حالت تدافع نسبت به اکاذیب و عملیات روانی سلطه‌گران و هم در حالت تهاجم نسبت به اقدام‌های ایذایی و تروریست‌پرورانه آنها باشیم.
 
تحریم‌های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا
وزیر امورخارجه کشورمان نیز در این نشست از اعمال تحریم‌های جدید علیه اتحادیه اروپا از سوی جمهوری ‌اسلامی خبر داد.
حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تحریم 7نهاد و ۱۳مقام انگلیسی، ازجمله شبکه‌های تلویزیونی «ایران‌اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» به جرم تشویق به ترور، خشونت و افراط‌گرایی که طی هفته گذشته از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت، گفت: ظرف روزهای آینده نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.
شورای اتحادیه اروپا ۲۸مهرماه 3 شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی ایرانی را به اتهام واهی «دخالت در تحویل پهپاد به روسیه» تحریم و دولت انگلیس نیز در ادامه فضاسازهای غرب علیه ایران تحریم‌های جدیدی را وضع کرده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید