• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 آبان 1401
کد مطلب : 175117
+
-

آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به آخرین دستاوردهای این نیرو گفت: ناوشکن‌های ما به موشک کروز «ابومهدی» و موشک‌های کروز قدرتمندتر از آن مجهز می‌شوند. توانمندی رزمی، میزان تخریب و برد موشک کروز ابومهدی قابل توجه است و بردهای بالاتر را در دستور کار داریم.
به‌گزارش فارس، امیردریادار شهرام ایرانی دراین باره افزود: توان موشکی کروز سطح به سطح ما به حدود 2برابر افزایش یافته‌است. یعنی ناوشکن‌ها به‌جای 4لانچر موشک کروز، قرار است برای نخستین‌بار با 8لانچر موشک کروز در دریاها حضور پیدا کنند. البته قرار است این قابلیت به‌زودی به‌طور رسمی رونمایی شود. این‌درحالی‌است که ناوشکن سهند نیز هم‌اکنون به‌صورت ارتقا یافته در دریا حضور دارد.
وی ادامه‌داد: سامانه‌های سطح‌به‌هوا با بردمتوسط «نواب» نیز روی ناوشکن سهند نصب و آماده شده که سطح اولیه آن به 2برابر ارتقا یافته است. در کنار آن، ناوشکن سهند به یک سامانه دفاع نقطه‌ای و ضد‌موشک نیز تجهیز شده و قرار است این تجهیز در سایر ناوشکن‌ها نیز انجام شود.
ایرانی همچنین درباره ناوشکن دماوند و زمان رونمایی از آن نیز گفت: این ناوشکن درحال گذراندن مراحل تست است و پیش‌بینی می‌شود مراسم رونمایی در هفتم آذرماه انجام شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ناوچه شهدای کنارک نیز گفت: نسل جدید این شناور با توانمندی‌های جدید و به‌روزتر مراحل ساخت خود را طی کرده و اکنون در فاز نصب تجهیزات است. این شناور امکان شلیک موشک‌های کروز را نیز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید