• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17507
+
-

ناکامی هکر حرفه‌ای در سرقت 260میلیارد تومانی

پلیس‌فتا
ناکامی هکر حرفه‌ای در سرقت 260میلیارد تومانی

هکر حرفه‌ای با طراحی یک نرم‌افزار پیچیده قصد هک کردن شبکه سراسری بانکی و سرقت 260میلیارد تومانی را داشت که پیش از اجرای نقشه‌اش دستگیر شد.
تحقیقات پلیس فتای استان اصفهان برای دستگیری هکر جوان و همدستانش مدتی قبل و زمانی آغاز شد که مأموران پلیس باخبر شدند یک هکر حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم‌افزار «هک و نفوذ به سیستم‌عامل داده‌های رایانه‌ای» کرده و قرار است از این نرم‌افزار برای هک شبکه بانکی استفاده کند.

بررسی‌های کارشناسان پلیس از این حکایت داشت که هکر حرفه‌ای برای رسیدن به هدفش از فردی کمک گرفته که وظیفه دارد نرم‌افزار هک را به وسیله یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی متصل کند تا از این طریق جوان هکر بتواند وارد شبکه سراسری بانکی شود. 

همچنین مشخص شد که او قرار است از راه دور به شبکه بانکی نفوذ کرده و مبلغ 260میلیارد تومان از حساب‌های مشتریان را سرقت و به چندین حساب در یکی از مؤسسات مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به ‌حساب‌های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند. بررسی‌های مأموران از این حکایت داشت که هکر جوان نقشه‌ای کاملا حساب شده برای سرقت میلیاردی طرح کرده و افرادی نیز در اجرای این نقشه با او همکاری می‌کنند. به گزارش همشهری، با این اطلاعات دستور بازداشت متهمان صادر و عملیات ضربتی برای دستگیری آنها آغاز شد. 

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با شناسایی مخفیگاه هکر حرفه‌ای، او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در ادامه و با اطلاعاتی که از وی به‌دست آمد 10نفر از همدستان او نیز به دام پلیس افتادند. به این ترتیب حافظه جانبی حاوی نرم‌افزار هک و نفوذ به سیستم‌ شبکه بانکی پیش از اینکه به این شبکه متصل شود کشف و از سرقت 260میلیارد تومانی جلوگیری شد. به گفته وی برای متهمان قرار قانونی صادر شده و پرونده آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید