• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 175062
+
-

آمار سینماها در مهرماه

آمار سینماها در مهرماه

۶۳۵هزار نفر ۱۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بلیت سینما در مهرماه خریدند.
براساس آمار استخراج شده از سامانه سمفا، در مهرماه ۴۲هزار سانس برقرار بود که به جذب ۶۳۵هزار مخاطب انجامید. گیشه سینماها نیز ۱۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان فروختند.
پسر دلفینی با ۲۰۹هزار مخاطب، انفرادی با ۱۲۳هزار، ابلق با ۸۲ هزار، دوزیست با ۷۵هزار و تی‌تی با ۳۹هزار مخاطب، پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینماها در مهرماه بودند.
این آمار درحالی رقم خورد که سینماها پس از پایان ماه صفر فیلم جدید اکران نکردند.
خبرگزاری ایرنا، طی گزارشی در این‌باره نوشته است: در شرایط عادی اگر اغتشاشات اتفاق نمی‌افتاد، وضعیت استقبال از سینماها، ‌مانند ۶ماه نخست سال بود. (که احتمالا مانند هر سال در پاییز فراتر از این میزان نیز می‌رفت) سینماها باید در مهرماه با همان متوسط ۴۲هزار مخاطب برای ایام عادی و ۱۵۰هزار نفر برای سه‌شنبه‌ها و 2روز انتهایی هفته، به مخاطب ۲میلیارد و ۴۳۰هزار نفری دست می‌یافتند. حال می‌بینیم که ناآرامی‌ها، یک‌میلیون و ۷۹۵هزار مخاطب سینما را طرد کرده است.
این تعداد مخاطب با توجه به میانگین قیمت بلیت امسال سینماهای کشور که ۳۳هزار تومان است، حدود ۶۰میلیارد تومان خسارت به سینما وارد آورده که این رقم با توجه به رقم خوردن در طول ۲۷ روز، ‌ تراز منفی سنگینی برای سینمای کشورمان محسوب می‌شود که تداوم آن، نگرانی‌های عمیقی را برای سینما‌دوستان و فعالان این صنعت به‌وجود آورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید