• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 175061
+
-

خبرهایی از جشنواره 100

خبرهایی از جشنواره 100

نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» دیروز برگزار شد.
به گزارش همشهری، حمیدرضا جعفریان، رئیس شورای سیاستگذاری این دوره از حفظ 3بخش اصلی جشنواره، برگزاری کلاس‌های آموزشی مدون در شهرستان‌ها و برگزاری سینماتک خبر داد.
یوسف منصوری، دبیر این رویداد هم با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره گفت: ما بخشی به نام «کودک و نوجوان» داریم که آثار این بخش باید برای کودکان و نوجوانان باشد؛ نه درباره آنها. کسانی که در این بخش شرکت می‌کنند علاوه بر داوری در همین بخش در بخش ملی و بین‌المللی هم داوری می‌شوند.
منصوری ادامه داد: اگر کسی از مخاطبان جشنواره «۱۰۰» خارج از محورهای اعلامی خودش چیزی تولید کند از سوی ما مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما محورهای ما اخلاق، نوع‌دوستی و... است.
دبیر این رویداد با اشاره به جوایز توضیح داد: در بخش مسابقه ملی به اثر برتر در هر بخش مستند، داستانی و انیمیشن ۶۰ میلیون تومان، به نفرات دوم این بخش‌ها 40 میلیون تومان و به نفرات سوم 30میلیون تومان جایزه خواهیم داد. در بخش بین‌الملل به نفرات اول بخش مستند، داستانی و پویانمایی ۲هزار یورو می‌دهیم؛ یعنی گرچه در بخش ملی به نفرات اول و سوم گونه‌های مختلف سینمایی جایزه می‌دهیم، اما در بخش بین‌الملل جایزه به یک نفر در هر بخش تعلق می‌گیرد. یک جایزه ویژه دبیر هم داریم که به ارزش 50میلیون تومان است. لازم به ذکر است که آثار در شهرستان‌ها هم اکران خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید