اتوبوسهای نو در برخی مدلها نزدیک به ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان قیمت دارند اما اتوبوسهای دست دوم کمتر از یکونیم میلیارد تومان هزینه دارند. اتوبوسهای دست دوم قرار بود از آلمان وارد شود و بهطور قطع کیفیت مناسبی داشتند. از نظر قانونی واردات اتوبوسهای نو شرایط راحتتری دارد زیرا در قانون بودجه امسال نیز پیشبینی شده است که ۱۰هزار دستگاه انواع اتوبوس درونشهری و برونشهری وارد شود.
سید جعفر تشکریهاشمی-رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران
طرحی در گذشته تحت عنوان HOV مطرح بود که خودروهای پرسرنشین بتوانند از خطوط ویژه تردد کنند. این طرح نیاز به مطالعات دقیق ایمنی دارد. اگر تاکسیها و خودروهای پرسرنشین بخواهند بنا بر خواست مسافران در نقطهای خاص توقف کنند، مخاطرات زیادی را بهدنبال خواهد داشت و میتواند منجر به تصادفات جرحی و فوتی شود. درصورت اجرای طرح، به هیچ عنوان نباید مسافری در طول مسیر سوار و یا پیاده شود.
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب :
175022
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/LggG4
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved