• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174934
+
-

درباره همه حاشیه‌سازی‌ها برای اقدامات شهرداری در فضای سبز

طی یک‌سال گذشته برخی برای زیرسوال بردن اقدامات شهرداری، نسبت به انتشار اخبار تاریخ گذشته یا ادعاهای غیرواقع اقدام کرده‌اند که بخشی از آنها مربوط به فضای سبز بوده است. به گزارش همشهری، اما پس از مدتی مشخص شد که نه اخبار درست بوده و نه ادعاهای مطرح شده. در ادامه برخی از این اتفاقات حاشیه‌ای مرور می‌شود.
 
ساخت هتل
 در زمستان سال‌1400 خبری درباره ساخت هتل در بوستان‌های تهران منتشر شد تا موجی از انتقادات روانه شهرداری تهران شود. یکی از ایرادهایی که به این موضوع گرفته شد، این بود که شهرداری باید فضای سبز را توسعه داده و سرانه فضای سبز را افزایش دهد، ولی با ساخت هتل در بوستان‌ها چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد. به همین دلیل، علیرضا زاکانی توضیحاتی را در این رابطه عنوان کرد و گفت: «موضوعی که بیان کردم‌ این بود که در پایتخت ۴۴‌هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و ۱۳‌هزار هکتار فضای سبز پارک و بزرگراه داریم و به این ۱۳‌هزار هکتار کاری نداریم و در ۸ نقطه از این ۴۴‌هزار هکتار فضای پیرامونی از سابق مجوزی وجود داشته که ابنیه و زیرساختی برای مراکز رفاهی و خدماتی ایجاد شود.»

مرگ دلخراش دختر 4ساله
تیرماه گذشته دختر 4ساله‌ای به چاهی در منطقه‌15 تهران سقوط کرد و جان باخت. بعد از این اتفاق تلخ، گفته شد که این دختر بچه در یکی از بوستان‌های منطقه‌15 دچار حادثه شده است. برای همین، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره اینکه آیا دختر 4ساله در چاهی در یکی از بوستان‌های شهر تهران جان باخته است، گفت:‌ «حادثه سقوط دختر 4ساله در چاه حادثه تلخی بود اما این منطقه بوستان نبوده و در رمپ و لوپ یک بزرگراه واقع شده است. جایی پیش‌بینی نشده که مردم در این محل استراحت کنند و فضای سبز بین‌بزرگراهی است که محل خطرناکی برای پیاده‌شدن افراد نیز محسوب می‌شود.»

مساحت کمربندسبز شهر تهران
در زمستان سال گذشته بیلبوردی در سطح شهر تهران نصب شده بود که نشان می‌داد 15اسفند، 1250هکتار به کمربندسبز پیرامونی شهر تهران اضافه می‌شود. در این میان، برخی چنین بیلبورد تبلیغاتی را با مساحت فضای سبز سطح شهر تهران اشتباه گرفته و عنوان کردند که شهردار چگونه در مدت زمان کوتاهی به فضای سبز شهر 1250هکتار اضافه کرده است. اما واقعیت میزان توسعه کمربند سبز تهران بود.

زنانه مردانه‌شدن بوستان مادر و کودک
در بهار سال‌1401 احداث بوستان مادر و کودک در شهر تهران حاشیه‌ساز شد و عده‌ای از آن به‌عنوان زنانه مردانه‌کردن پارک‌ها یاد کردند. عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهردار تهران اما جزئیاتی را اعلام کرد که تکذیب ادعای مذکور بود: «بوستان‌های مادر و کودک پاسخ سریع به مطالبه جدی خانواده‌ها برای امنیت و مناسب‌سازی فضاست.»‌   به عبارتی تعدادی از بوستان‌ها برای افزایش امنیت مادران و کودکان و خانواده‌ها مناسب‌سازی شد و خبری از زنانه و مردانه شدن پارک‌ها نبوده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید