• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174878
+
-

تصمیم هولناک پسر دانشجو در خوابگاه

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران که از مشکلات روحی رنج می‌برد در اقدامی هولناک در خوابگاه به زندگی خود پایان داد.
به‌گزارش همشهری، صبح دیروز (یکشنبه) به قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی تهران خبر رسید که یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در خوابگاه، خودش را حلق‌آویز کرده و دست به‌خودکشی زده است. آنطور که شواهد نشان می‌داد متوفی متولد سال1375 و دانشجوی رشته معدن بوده، اما هنوز مشخص نشده که او با چه انگیزه‌ای دست به چنین اقدامی زده است. در این شرایط بود که به دستور بازپرس جنایی پیکر متوفی به پزشکی‌قانونی منتقل و تحقیقات در این‌باره از سوی مأموران کلانتری125 یوسف‌آباد آغاز شد.
در همین حال محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران جزئیات بیشتری از این حادثه تلخ را بازگو کرد و گفت: صبح یکشنبه در تماس با قاضی کشیک یک مورد حلق‌آویز در خوابگاه دانشگاه تهران گزارش شد که با حضور قاضی در صحنه، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.
او ادامه داد‌: در تحقیقات به عمل آمده و با استخراج محتوای گوشی این دانشجوی پسر مشخص شد که او با ارسال پیامکی از قصد خود برای خودکشی گفته بود. همچنین مطابق تحقیقات به عمل آمده از اطرافیان و هم‌خوابگاهی‌های این دانشجو، مشخص شد او سابقه مشکلات روحی و روانی زیادی داشته است.
از سوی دیگر به‌دنبال جان باختن این دانشجوی دانشگاه تهران، روابط‌عمومی این دانشگاه توضیحات بیشتری را در این‌باره ارائه و اعلام کرد:  وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال۱۳۹۹ و ساکن خوابگاه دانشگاه تهران بود. او در مرحله تدوین پایان‌نامه قرار داشت که طی یک اقدام خود آسیب‌رسان درگذشت.
براساس این گزارش، روانپزشک مرکز مشاوره دانشگاه تهران در دی‌ماه۱۴۰۰ با تشخیص مشکلات روانشناختی برای این دانشجو تشکیل پرونده داده و وی از اواخر سال۱۴۰۰ تحت نظر مرکز مشاوره دانشگاه تهران بود و طی ۹ماه اخیر ۱۹بار تحت مشاوره و معاینه روانپزشک مستقر در مرکز مشاوره دانشگاه تهران قرار گرفته بود.
همچنین مرکز مشاوره مراتب وضعیت و درمان را به خانواده این دانشجو منعکس و از ایشان درخواست کرده بود تا در روند معالجه این دانشجو که تحت نظر مستمر مرکز مشاوره دانشگاه و روانپزشک بوده است، همکاری و مراقبت لازم را داشته باشند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید