• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174873
+
-

اعتراف خانواده سارق به سرقت از 30زن

انتظامی
اعتراف خانواده سارق به سرقت از 30زن

 اعضای یک باند خانوادگی در نقش مسافرکش، زنان را سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو طلاهایشان را سرقت می‌کردند.
به‌گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری این باند، مدتی قبل و با شکایت تعدادی از شاکیان در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. همه شاکیان زنانی بودند که می‌گفتند قصد سوار شدن به تاکسی را داشته‌اند، اما در دام دزدانی گرفتار شده‌اند که نقش مسافر و مسافرکش را بازی می‌کردند. یکی از شاکیان گفت: بعد از ظهر بود و قصد داشتم از محل کارم راهی خانه‌ام شوم و کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پراید مقابلم توقف کرد. علاوه بر راننده، یک زن روی صندلی جلو و یک مرد نیز در صندلی عقب نشسته بود و وانمود می‌کردند که مسافر هستند. من هم با دیدن زنی که روی صندلی جلو بود، اطمینان کردم و سوار ماشین شدم. اما پس از طی مسافتی، مردی که کنار من نشسته بود ناگهان چاقویی بیرون کشید و تیغه‌اش را روی پهلویم گذاشت. آنجا بود که فهمیدم آنها زورگیر هستند و مرد مسلح درحالی‌که مرا تهدید به مرگ می‌کرد، خواست همه طلاهایی را که همراهم بود، به او بدهم. من که وحشت کرده بودم از ترس جانم همه طلاها و اموال همراهم را به وی دادم و کمی بعد آنها مرا در محلی خلوت پیاده و فرار کردند.
درحالی‌که بقیه شاکیان نیز اظهارات مشابهی را بیان می‌کردند، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. آنها از طریق بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، چهره‌نگاری سارقان و همچنین بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌هایی که سرقت در آنجا انجام شده بود، به سرنخ‌هایی از اعضای این باند دست پیدا کردند و موفق شدند مخفیگاه آنها را شناسایی کنند.
سرهنگ کارآگاه، علی ولیپور‌گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در بررسی‌ها معلوم شد که سارقان 6زن و مرد و همگی از اعضای یک خانواده هستند که سرقت‌هایشان را با استفاده از خودروهای پراید، تیبا و پژو405 مرتکب می‌شدند. آنها در همه سرقت‌ها و با تهدید چاقو اموال و مخصوصا طلاهای طعمه‌هایشان را که همگی زن بودند، سرقت کرده و آنها را در محلی خلوت پیاده و سپس فرار می‌کردند.
وی ادامه داد: با شناسایی هویت یکی از سارقان، بقیه آنها نیز از سوی پلیس شناسایی و مخفیگاهشان در غرب استان تهران به محاصره پلیس درآمد و در یک عملیات ضربتی همگی آنها دستگیر شدند.
سرهنگ گودرزی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی، تحت بازجویی قرار گرفتند و به سرقت از 30زن با شگرد مسافرکشی در جنوب تهران اعتراف کردند.
به‌گفته وی، برای تمامی اعضای این باند قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید