• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174854
+
-

رشد 34درصدی صادرات در بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

رشد 34درصدی صادرات در بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان رشد ۳۴ درصدی صادرات در بازارچه‌های مرزی استان را یکی از کارنامه‌های درخشان دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی فرصتی بی‌نظیر برای افزایش صادرات است.
به گزارش ایرنا، مبین‌علی میر گفت: در 7ماهه نخست سال بیش‌از یک میلیون تن صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان انجام شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه بازارچه‌های مرزی فرصتی بی‌نظیر برای افزایش صادرات است، افزود: خرما، کشمش، نخود، طناب و تره‌بار شامل گوجه‌فرنگی، بادمجان، هندوانه، کاهو، آبمیوه، بیسکوئیت، انواع شکلات، تافی و سیمان بخشی از اقلام صادراتی از بازارچه‌های مرزی بوده که علاوه بر درآمد ارزی ایجاد شده برای استان و کشور باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بازارچه میلک با رشد 1186درصدی، ریمدان با رشد ۷۰ درصدی و بازارچه مرزی پیشین با ۶۲ درصد به‌ترتیب رتبه اول تا سوم را به‌ خود اختصاص داده‌اند.
او بیان کرد: این میزان صادرات از نظر خودرویی نیز که سال گذشته ۳۰ هزار خودرو اقدام به صادرات کالا کرده‌اند، امسال توسط ۴۵ هزار دستگاه انجام شده است.
میر با اشاره به پیش‌بینی ۵۰ درصدی افزایش صادرات در بازارچه‌های مرزی تا پایان سال، گفت: با وجود هدفمندی یارانه‌ها و وجود تحریم‌ها باز هم با جهش صادرات در بازارچه‌های مرزی مواجه بودیم که این مهم خود تأثیر بسزایی در اقتصاد و اشتغال دارد.
وی تأکید کرد: پیله‌وران، مرزنشینان و تجار می‌توانند از طریق بازارچه‌های مرزی اقدام به واردات کنند، زیرا هیچ منعی برای واردات کالاهای مجاز در چارچوب رویه‌های قانونی در بازارچه‌های مرزی استان وجود ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید