• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174855
+
-

گردشگری آبی کارون

مشکل توسعه گردشگری آبی کارون، رعایت حدود بستر قانونی رودخانه است. به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان با اعلام این خبر گفت: رعایت حد قانونی بستر نهایی کارون مانعی بر سر راه توسعه گردشگری آبی در ساحل این رودخانه است و همین باعث شده تا با وجود ظرفیت و شرایط لازم، ایجاد زیرساخت‌ها انجام نشود.
پیمان نبهانی افزود: رودخانه کارون و به‌صورت کلی تمام رودخانه‌ها با ابلاغ شیوه‌نامه‌های اجرایی در زمینه فعالیت‌های گردشگری منابع و تاسیسات آبی، تحت مدیریت و زیرنظر سازمان آب و برق خوزستان و کاربری آنها در اختیار شهرداری است؛ بنابراین هر فعالیتی که بخواهیم انجام دهیم دوگانگی برای ما ایجاد می‌کند.
او با اشاره به اینکه خوزستان قطب اقتصادی کشور است، تصریح کرد: به‌دلیل ظرفیت‌های اقتصادی متعدد خوزستان که در اولویت سیاستگذاری دولت‌های قبل بود زیرساخت‌های گردشگری این استان نسبت به شهرها و استان‌های دیگر کشور ضعیف‌تر است.
وی ادامه داد: در بخش گردشگری آبی رودخانه کارون نیز چند نمونه فعالیت روی سطح آب در قالب شناورهای فوق لوکس و شناورهای اتوبوسی با عنوان تاکسی آبی ایجاد خواهد شد؛ همچنین در کنار خط ساحلی، اسکله‌ها و فعالیت‌های وابسته به آن همانند کمپ با سازه‌های موقت احداث می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید