• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174831
+
-

برگ‌هایی مثل دانه‌های تسبیح

یکی از گل‌های زیبایی که می‌توانید در خانه نگه‌دارید، گل غوره‌ای است. گل غوره‌ای بومی جنوب آفریقا و مناطق نیمه‌گرمسیری است. گل غوره‌ای ساقه‌های نازک و بلند دارد که به‌صورت آویز تا ۳ متر هم ظرفیت بلندشدن دارند. یکی از علت‌های پرطرفداربودن این گیاه برگ‌های آن است که آبدار، گوشتی و بیضی شکل هستند و نوک تیزی دارند. برگ‌های این گیاه در کل شبیه دانه‌های تسبیح هستند؛ به‌ همین دلیل با نام‌هایی مانند کاکتوس دانه تسبیحی هم شناخته شده است.
غوره‌ای در تابستان گل‌هایی به رنگ سفید و صورتی می‌دهد که عطری شبیه دارچین دارند. برخی از افراد برگ‌های این گیاه را با غوره انگور اشتباه می‌گیرند، اما دقت کنید که گل غوره‌ای سمی است، بنابراین آن را از دسترس کودکان دور نگه‌دارید. درصورت بلعیدن آن باعث ایجاد اسهال و استفراغ شدید می‌شود.
آبیاری این گیاه شبیه آبیاری کاکتوس‌هاست. برگ‌های گل غوره‌ای آب را در خود ذخیره می‌کند، بنابراین در برابر کم‌آبی مقاوم است. در بهار و تابستان دو بار در هفته و در زمستان یک‌بار در هفته یا حتی هر 2 هفته یک‌بار آن را آبیاری کنید. گل غوره‌ای به نور غیرمستقیم و بسیار زیاد در روز نیاز دارد. این گل زیبا نسبت به گرما مقاوم است و در روزهای سرد زمستان یا پاییز بهتر است آن را در داخل خانه نگهداری کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید