• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174791
+
-

دبیر شورای امنیت کشور خبر داد

شکست فراخوان‌های اغتشاش

دبیر شورای امنیت کشور در حاشیه پنجمین همایش‌ پدافند غیرعامل شهری در جمع خبرنگاران، درباره فراخوان‌های اخیر گفت: وضعیت استان‌ها خوب است و اغتشاشاتی که ناآرامی شهری به‌همراه داشته باشد، نداریم و بیشتر تحرکات ایذایی در برخی شهرستان‌هاست.
به‌گزارش همشهری، سیدمجید میراحمدی افزود: تجمع‌های مختلف در برخی دانشگاه‌ها هست که هر روز روند کاهشی دارد و اغتشاشات روزهای آخر خود را طی می‌کند.
وی با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال برافروختن و دامن زدن به اغتشاشات هستند، گفت: آنها روی فراخوان شنبه (دیروز) تمرکز کرده بودند و فراخوان‌های زیادی هم برای برپا کردن آشوب دادند، اما تجمع قابل توجهی نداشتیم و چهارشنبه گذشته نیز چنین شرایطی وجود داشت که مشکلی دراین زمینه نداشتیم.

وضعیت شهر زاهدان
دبیر شورای امنیت کشور با مجزا خواندن وضعیت زاهدان گفت: زاهدان مسئله مستقلی است که ۱۵۰نفر از اراذل به اموال عمومی و مغازه‌های حتی اهل سنت حمله کردند که اکنون آنجا آرام است.
میراحمدی درباره اینکه آیا قرار است مکان‌هایی برای تجمعات مشخص شود، گفت: دستورالعمل‌هایی درحال بررسی است و براساس آن، مختصات مکان‌ها بررسی و سپس مکان‌ها مشخص می‌شود. وی در پاسخ به اینکه آیا این مکان‌ها قرار است فقط برای تهران درنظر گرفته شود یا اینکه مشمول شهرستان‌ها هم می‌شود، ادامه داد: البته این دستورالعمل‌ها درحال بررسی است و وقتی قطعی شود، برای کل کشور درنظر گرفته خواهد شد.

واقعیت ماجرای اوین
میراحمدی همچنین با اشاره به اتفاق‌هایی که در زندان اوین به‌وقوع پیوست نیز گفت: اینکه گفته می‌شود افرادی در اوین روی مین رفتند، مطلقا صحت ندارد و موضوع ندامتگاه اوین ارتباطی با اغتشاشات نداشت.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: بندی که این اتفاق افتاد، بند سارقان بود که تصور کردند با توجه به اتفاق‌های سطح شهر، نیروی حفاظت زندان روی اغتشاسات شهری تمرکز دارند و با این تصور، نقشه‌ای را طراحی کردند که با ایجاد اغتشاش در زندان، فرار کنند. میراحمدی تصریح ‌کرد: این اتفاق به سرعت مدیریت شد و ربطی به اغتشاشات نداشت. البته ارتباط غیرمستقیم این بود که گمان می‌کردند چون نیروهای امنیتی درگیر اغتشاشات هستند، پس می‌توانند از زندان فرار کنند. چون در بند سیاسی و بند بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر این اتفاق نیفتاد پس ارتباط مستقیم نداشت. وی اضافه کرد: کشته‌شدگان همان تعداد اعلام شده است و کسی هم از زندان فرار نکرد.

مکث
هماهنگی اینستاگرام و واتساپ با دشمنان ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری در جمع خبرنگاران گفت: در حوادث اخیر 2پلتفرم اینستاگرام و واتساپ، با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی هماهنگی داشتند و این اثبات شده‌است. سردار غلامرضا جلالی افزود: پلتفرم‌هایی که به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا باید در چارچوب قوانین و مقررات کشورها اقدام‌های خود را به انجام برسانند. موضوع اصلی و در اولویتی که باید همه به آن متعهد باشند، حفظ امنیت برای مردم است. وی تصریح کرد: این دو پلتفرم در حوادث اخیر، با دشمن هماهنگی داشتند، بنابراین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت تا زمانی که امنیت کشور احساس کند که تضمینی ندارد این پلتفرم‌ها را متوقف کند. ازسوی دیگر شورای‌عالی فضای مجازی مبتنی بر تامین ‌نیازمندی‌های مردم برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های داخلی اقداماتی در دست انجام دارد تا به اقتصاد مردم و مشاغلی که در آنجا فعالند، کمک کرده باشد. شاهد یک مهاجرت نرمی در شبکه‌های داخلی هستیم که توسط مردم به‌صورت ارادی انجام‌ می‌شود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید