• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174705
+
-

دفاع غلیظ!

دفاع غلیظ!

اولین بازی روز جمعه لیگ برتر، یک تساوی در دربی بی‌سروصدای تهران بود؛ مسابقه‌ای که البته در کرج برگزار می‌شد. هوادار بعد از 2‌برد متوالی، در برابر پیکان متوقف شد و برای اولین‌بار بعد از هفته چهارم، مساوی کرد. تیم جوان مجتبی حسینی نیز همانند 2‌هفته گذشته به تساوی رضایت داد. هر دو گل این بازی، اواخر نیمه اول به ثمر رسیدند. بازی بزرگ روز جمعه، با تقابل بین استقلال و مهدی رحمتی شکل گرفت. ساپینتو همانند دیدار گذشته به صالح حردانی و ستاره ملی‌پوش تیمش ابوالفضل جلالی بازی نداد و در کناره‌های دفاع، یامگا و جعفر سلمانی را به زمین مسابقه فرستاد. زوج قلب دفاع استقلال نیز با حضور عارف غلامی و سیلوا ساخته شد. این دونفر، جلوتر از سیدحسین حسینی قرار گرفتند. ساپینتو که به‌نظر می‌رسد ترکیب اصلی تیمش را شناخته، در خط میانی همانند دیدارهای قبلی از مهدی‌پور، روزبه چشمی و رضاوند استفاده کرد و جلوتر از آنها، بابایی، قایدی و محبی را به زمین فرستاد. این در حالی بود که مهدی رحمتی، محمدرضا آزادی را جلوتر از سایر نفرات به‌عنوان تنها مهاجم تیمش به زمین فرستاد و نمایشی محتاطانه در زمین استقلال داشت.
تیم میزبان در شروع بازی صاحب چند موقعیت نصفه و نیمه شد اما نتوانست دروازه اراکی‌ها را باز کند. کیفیت بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد و خبری از رد و بدل‌شدن گل در این نیمه نبود. استقلال درست مثل بازی ذوب‌آهن، یک نیمه اول سرد و کم‌اتفاق را سپری کرد و نتوانست قدرتش را به حریف تحمیل کند. استقلال نیمه دوم را بهتر و باانگیزه‌تر شروع کرد. آنها خیلی زود توسط پیمان بابایی صاحب یک‌موقعیت شدند. دقایقی بعد چیزی نمانده بود تا محبی دروازه حریف را باز کند اما یک موقعیت فوق‌العاده برای آبی‌ها از دست رفت. نکته جالب، تصمیم ساپینتو برای بازی‌دادن به ارسلان مطهری از دقیقه‌۶۰ بود؛ اتفاقی که بعد از مدت‌ها دوخته‌شدن به نیمکت برای ارسلان رخ داد. ارسلان تلاش زیادی انجام داد تا ناجی تیمش در این بازی باشد اما موفق به انجام این کار نشد و استقلال برخلاف 2‌بازی قبلی، این‌بار در دقایق پایانی شانس برد را به‌دست نیاورد.
این تساوی در این بازی سرد، غیرقابل پیش‌بینی نبود، چراکه خط دفاعی هر دو تیم در این فصل تنها ۴‌گل دریافت کرده بود. این سومین تساوی بدون گل استقلال در این فصل به‌شمار می‌رفت. آنها برای دومین‌بار در آزادی با این نتیجه متوقف شدند. تیم مهدی رحمتی برای پنجمین بازی متوالی، هیچ گلی دریافت نکرد تا آمادگی‌اش در خط دفاعی را به رخ بکشد. استقلال با این نتیجه، با تفاضل کمتر نسبت به سپاهان به رده سوم جدول رفت.
در سایر بازی‌های جمعه تیم رضا مهاجری این هفته بعد از 4‌شکست متوالی در لیگ برتر، در مقابل مس رفسنجان قرار گرفت. تیمی که هفته گذشته برای اولین‌بار بازنده یک مسابقه در این فصل شده بود. دومین تساوی بدون گل هفته در این بازی رقم خورد. تیم ربیعی در 10‌بازی این فصل تنها 2‌برد به‌دست آورده است. اوضاع دیدارهای جمعه برای مدافع ملی‌پوش گل‌گهر خیلی خوب پیش رفت. آرمین سهرابیان 38‌دقیقه بعد از شروع دیدار گل‌گهر با ذوب‌آهن، روی پاس بازیکن خارجی این تیم دروازه ذوب را باز کرد. ذوبی‌ها این فصل روی ضربات شروع مجدد رقبا، ضعیف ظاهر شده‌اند. این گل و البته درخشش سهرابیان درست بعد از حضور در اردوی تیم ملی، اتفاق مهمی برای این بازیکن بود. او هنوز برای زنده نگه‌داشتن شانسش در مسیر رسیدن به قطر مبارزه می‌کند. گل‌گهر با همین گل، همه امتیازهای بازی را از آن خودش کرد.

به‌نظر می‌رسد حدس‌زدن نخستین تیم سقوط‌کننده از لیگ چندان دشوار نباشد؛ چراکه نفت آبادان حتی در نبرد با تیم‌های پایین‌جدولی نیز بازنده بوده است. آنها این هفته روبه‌روی مس بازنده شدند تا عملا به هر دو تیم تازه‌وارد لیگ بیست‌ودوم باخته باشند. با ‌تنها ۵‌امتیاز از ۱۰بازی، تیم فیروز کریمی کاندیدای اصلی سقوط خواهد بود. تیم فرزاد حسین‌خانی با درخشش دوباره امین کاظمیان، از بحران فاصله گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید