• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174665
+
-

پشت‌خط‌زن / پدیده‌ای دیگر

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

حلقه رقابت بازیکنان پشت‌خط‌زن والیبال هر سال تنگ‌تر می‌شود و درخشش جوانانی چون محمد بربست و متعاقب آن امیرمحمد گلزاده زنگ خطر را برای قطر پاسور‌های ملی‌پوش به صدا در آورده است. بربست هفته گذشته در بازی با شهداب یزد در لیگ برتر به‌تنهایی۴۰امتیاز کسب کرد که رکوردی بی‌نظیر در والیبال ایران است. این جوان اهل ارومیه با 2متر و 2سانتی‌متر قد در تیم گیتی‌پسند اصفهان بازی می‌کند و اگر به‌درستی راهنمایی شود، موقعیت بازیکنانی همانند پوریا یلی، صابر کاظمی، بردیا سعادت و حتی امین اسماعیل‌نژاد به خطر می‌افتد. هر‌چه نیروی جوانی به تیم ملی اضافه شود، تحرک و انگیزه برای حفظ موقعیت فزونی می‌گیرد. کاش انباشت بازیکن قطر پاسور را در پاسوری هم داشتیم.

خاطره بد
جشنواره استعدادیابی والیبال پسران می‌توانست شیوه‌ای تازه در برگزاری مسابقات پایه باشد؛ برگزاری مسابقه در 2زمان 15دقیقه‌ای و بدون تعیین  برنده و بازنده. اما میزبانی ضعیف خاطرات خوش را به تلخی تبدیل کرد. مسابقات در سالن‌ غیراستاندارد فریدونکنار انجام شد. استفاده حدود ۵۰تیم و ۳۰۰‌بازیکن از رستوران مشترک  تعداد زیادی از بازیکنان 14‌ساله را با بیماری دست به گریبان کرد و... چطور کارشناسان وزارت ورزش اجازه می‌دهند سرمایه‌های کشور نخستین گام‌های ورزش قهرمانی را با خاطرات بد پشت سر بگذارند؟ انتظار می‌رود اداره بازرسی وزارت ورزش به این مسائل بپردازد.

کمیته فنی یا کشک؟
امروز جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال برگزار می‌شود تا عملکرد تیم‌های ملی در نیمه اول سال بررسی شود. به ظاهر اتفاق خوبی است ولی وقتی انتخابات مربیان تیم‌های ملی اغلب سفارشی انجام می‌شود و مربیان هم در سایه حمایت رسانه‌های نزدیک به فدراسیون، به جای پاسخگویی فرافکنی می‌کنند، به قول پیشکسوت فوتبال کمیته فنی کشک نیست؟  اما مسائل ملی نباید لاپوشانی شود. منتقد و کارشناس اگر از سر صدق حرفی برای گفتن نداشته باشد یا از بیان واقعیات بترسد، به هیچ دردی نمی‌خورد. حتی اگر فدراسیون والیبال به راه خود برود و جلسات نمایشی برگزار کند، کارشناسان و منتقدان مسئول هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید