• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174662
+
-

امیدهای درستکار

روز دوم مسابقات امیدهای جهان امروز با حضور 5‌کشتی‌گیر ایرانی پیگیری خواهد شد

امیدهای درستکار

مسابقات امیدهای جهان در رشته کشتی آزاد در روز دوم با رقابت‌های نمایندگان ایران در اوزان61،74، 86، 92و125کیلوگرم برگزار خواهد شد. شاگردان درستکار در این رقابت‌ها شانس اصلی قهرمانی به‌شمار می‌روند و همین مسئله باعث شد تا مروری بر وضعیت آنها داشته باشیم. پیش‌تر فرنگی‌کاران با اقتدار و پیش از اتمام مسابقات موفق شدند روی سکوی نخست دنیا در رده امیدهای جهان قرار گیرند.

61kg
حبیب‌زاده جوان

 آرمین حبیب‌زاده 19‌ساله و دارنده مدال نقره جوانان جهان، ملی‌پوش ایران در وزن 61‌کیلوگرم خواهد بود. اوپس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف آسیل آیتاکین از قزاقستان خواهد رفت. در این وزن 20‌کشتی‌گیر در جدول حضور دارند که با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

74kg
فیروزپور باتجربه

محمدصادق فیروزپور دارنده مدال نقره امیدهای جهان در سال گذشته که حدود 2ماه پیش موفق شد در بازی‌های کشورهای اسلامی به مدال نقره برسد، در وزن 74‌کیلوگرم ملی‌پوش ایران است. فیروزپور در دور نخست به مصاف آتامیرات چارلیف از ترکمنستان خواهد رفت و درصورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور دوم با عصمت جیتفجی از ترکیه مبارزه می‌کند.

86kg
سودای کسب طلا

سجاد غلامی سال گذشته در مسابقات امیدهای جهان به مدال نقره رسید و حالا در آخرین سال حضور در رده امیدها برای رسیدن به مدال طلا تلاش خواهد کرد. ملی‌پوش ایران در وزن 86‌کیلوگرم، در دور اول با ترنت هیدلای از آمریکا مبارزه می‌کند و درصورت پیروزی در دور دوم به مصاف نورتیلیک کاریپبایف از قرقیزستان خواهد رفت. در وزن 86‌کیلوگرم 24‌کشتی‌گیر در جدول حضور دارند.

92kg
فیروزپور کوچک

برادر کوچک محمدصادق، امیرحسین فیروزپور20 ساله، ملی‌پوش وزن 92‌کیلوگرم ایران است. او 2‌مدال طلای جوانان جهان را دارد و یکی از امیدهای کسب طلا  در این  مسابقات است. در وزن امیرحسین  19نفر حضور دارند و حریف  فیروزپور در دور اول  رضابک آیتموخان از قزاقستان است و برنده با ادلان ویسخانوف از فرانسه کشتی می گیرد.

125kg
جوینده طلا

امیررضا معصومی دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان، در وزن 125‌کیلوگرم ملی‌پوش ایران است. او در دور اول با آدیل میسیرجی از ترکیه پیکار می‌کند و درصورت غلبه بر این حریف در دور دوم به مصاف جونووان اسمیت از پورتوریکو و میلان کورسوگ از مجارستان خواهد رفت. در دسته فوق سنگین 16‌کشتی‌گیر در جدول حضور دارند.

مسابقات از ساعت 12به وقت ایران در 5‌وزن دوم برگزار خواهد شد و همچنین کشتی‌گیران حاضر در رقابت‌های رده‌بندی و فینال 5‌وزن نخست از ساعت 19:30روی تشک خواهند رفت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید