• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174628
+
-

«تو شهید نمی‌شوی» به چاپ بیست و هفتم رسید

خبر
«تو شهید نمی‌شوی» به چاپ بیست و هفتم رسید

 کتاب «تو شهید نمی‌شوی» شامل روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی توسط انتشارات راه یار به چاپ بیست و هفتم رسید. این کتاب به قلم احمدرضا بیضایی برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است. محمودرضا با زبان عربی و لهجه‌های عراقی و سوری آشنایی داشت و با آغاز جنگ در سوریه از سال ۱۳۹۰ برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آل‌الله(ع) عازم سوریه شد. او در آخرین اعزامش که دی ۱۳۹۲ بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش بی‌بازگشت است. سرانجام در ۲۹ دی ۱۳۹۲ همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در منطقه «قاسمیه» دمشق در مقابله با تروریست‌های تکفیری به شهادت می‌رسد.
در برش‌هایی از کتاب می‌خوانیم: آن روز که با بچه‌های بسیج محل‌شان رفتیم پادگان، اسلحه «ام ۱۶» و «کلاشینکف» را تدریس کرد. بعد از کلاس از من پرسید: «تدریسم چطور بود؟» گفتم: «خیلی تپق زدی. روان صحبت نمی‌کنی.»
گفت: «باورت می‌شود من تا حالا فارسی تدریس نکرده بودم؟ فارسی این چیزهایی که همیشه به عربی می‌گویم پیدا نمی‌کردم بگویم.» گفتم: «مگر به عربی تدریس می‌کنی؟» گفت: «حاج قاسم گفته هر کس مترجم با خودش می‌برد سر کلاس، اصلاً کلاس نرود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید