• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 28 مهر 1401
کد مطلب : 174558
+
-

پنجشنبه‌های نحس

ژاوی که فصل پیش مقابل ویارئال یک رکورد منفی ثبت کرد، باید تیمش را از بحران درآورد

پنجشنبه‌های نحس

امشب چند دیدار فوتبال برگزار می‌شود که می‌تواند دست‌کم هواداران بارسلونا و آرسنال را به‌خود مشغول سازد. ژاوی پس از حذف احتمالی از لیگ قهرمانان پس از تساوی 3-3 خانگی مقابل اینترمیلان و شکست 3-1در ال‌کلاسیکو که صدر لالیگا را هم که پس از 2‌سال به آن رسیده بود از دست داد، در بازی امشب باید تیمش را از بحران خارج کند. ویارئال اما حریف سرسختی است. زیردریایی‌های زرد 2‌فصل پیش با اونای امری فاتح لیگ اروپا شدند اما این فصل در هیچ تورنمنت اروپایی حضور ندارند.
    اونای امری مقابل رئال‌مادرید و بارسلونا واقعا مربی مفلوکی است. او تنها 3‌بار توانسته بارسا را ببرد که یکی همان برد 4 بر صفر با پاری‌سن‌ژرمن بود که در بازی برگشت به ریمونتادا و کام‌بک تاریخی بارسلونا منجر شد و آبی‌واناری‌ها توانستند 6 بر یک ببرند و صعود کنند. بار دوم بازی برگشت فصل پیش بود که امری توانست تیم ژاوی را 2 بر صفر شکست دهد. او با 6‌تیم مختلف با بارسلونا روبه‌رو شده؛ 29‌بازی، 20‌باخت، 6‌تساوی و تنها 3‌برد.
    بوسکتس به‌دلیل ارائه بازی ضعیف در ال‌کلاسیکو و بازی‌های اخیر امشب در ترکیب نیست. دی‌یونگ به‌جای او بازی می‌کند و کسیه ذخیره دی‌یونگ خواهد بود.
    جوردی آلبا ممکن است دوباره به ترکیب اصلی بازگردد، آلونسو در سطح مورد انتظار نبوده و بالده در ال‌کلاسیکو نشان داد که به تجربه بیشتری نیاز دارد. آلبا یک نیم‌ساعت خوب مقابل رئال مادرید داشت.
    فاتی امشب فیکس است. او و فران تورس به‌عنوان بازیکن تعویضی در بازی با رئال به زمین رفتند و عملکرد بهتری از رافینیا و دمبله داشتند. احتمالا هر دو فیکس هستند. فران تورس هر 113‌دقیقه یک گل می‌زند، دمبله هر 130‌دقیقه یک گل و رافینیا هر 338‌دقیقه یک گل.
    لاپورتا به‌دلیل ورود به اتاق داوران برای پرس‌وجو از تصمیمات آنها بعد از بازی با رئال‌مادرید 602یورو جریمه شد.
    بارسا همه 21گل این فصل خود را از داخل محوطه جریمه حریفان به ثمر رسانده است.
    بارسلونا همچنان بدون پیروزی مقابل رقبای قدرتمند است؛ این تیم از اینتر، بایرن و رئال شکست خورد و فقط سوسیداد را شکست داد. بازی بعدی بارسا از بازی امشب هم سخت‌تر است؛ مقابل بیلبائو که ارنستو والورده بزرگ را روی نیمکت خود می‌بیند و این فصل احیا شده است. بیلبائو پریشب مقابل ختافه به تساوی 2-2 رسید.
    ژاوی فصل پیش به ویارئال باخت و این در حالی بود که در 25بازی پیش از آن بارسا به زیردریایی‌ها نباخته بود؛ 19برد و 6تساوی.
    آخرین‌بار در سال2008 بود که بارسا 3‌‌بازی پشت‌هم را به این حریف باخت. در هیچ حالت دیگری ویارئال 2‌بازی پیاپی را از بارسلونا نبرده بود.
    بازی‌های پنجشنبه چندان برای بارسا خوش‌یمن نیست. آنها در 3‌بازی آخر در این روز 2‌باخت و یک‌برد داشته‌اند. البته در 7بازی قبل‌تر 6برد و یک‌تساوی داشتند. ویارئال در 2‌بازی آخر خارج از خانه خود در پنجشنبه‌شب به پیروزی رسیده است.
    از سال2020 زیرنظر کیکه ستین بارسا هرگز در 4بازی پیاپی خانگی‌اش کلین‌شیت نداشته. بارسایی‌ها اگر امشب گلی نخورند، آن رکورد تکرار می‌شود.
    ویارئال در 4بازی آخر خارج از خانه در لالیگا برنده نشده؛ 2تساوی و 2شکست و نکته اینکه حتی یک‌گل هم در این 4‌بازی خارج از خانه وارد دروازه میزبان‌ها نکرده‌اند. اگر امشب نتوانند ببرند و گلی بزنند، با رکورد منفی‌شان در سال2011 که 2‌شکست و 3‌تساوی در بازی‌های خارج از خانه متحمل شدند و موفق به گلزنی نشدند، برابری می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید