• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174439
+
-

میلاد؛ میزبان سینمایش «410»

کوروش زارعی که مدیریت نمایش حوزه هنری را عهده‌دار است، به‌تازگی اجرای سینمایش ۴۱۰ را آغاز کرده است. این روزها که بیشتر سالن‌های نمایشی تعطیل هستند، زارعی درصدد اجرای این نمایش است؛ چراکه می‌گوید اگر این اثر اجرا نمی‌شد، دیگر نمی‌توانستیم آن را اجرا کنیم و هزینه هنگفت به هدر می‌رفت. سینمایش ۴۱۰ هرشب ساعت ۷ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد اجرا می‌شود و اجرای آن برای تماشاگران رایگان است.
اجرای نمایش سینمایش ۴۱۰ از ۲۵ مهرماه در برج میلاد آغاز شده و یک روز بعد از شروع این نمایش نشست خبری درباره آن برگزار شد. در این نشست کوروش زارعی، کارگردان همراه علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری وعلیرضا‌کوهفر، تهیه‌کننده حضور داشتند و از سینمایش 410 گفتند.
به‌گفته کارگردان، شخصیت‌های محوری این نمایش، حاج قاسم سلیمانی، علی عابدینی، حسن یزدانی، حسین یوسف‌الهی هستند و در این اثر نمایشی، 3عملیات جنگی به تصویر کشیده می‌شود. زارعی، کارگردان درباره عنوان سینمایش برای اجرای این اثر توضیح داد: «نزدیک به 6، 7 سال است که در این زمینه تجربه‌اندوزی می‌کنم. این اثر ترکیبی از سینما و تئاتر است و از تکنیک‌های مختلف سینمایی و جلوه‌های ویژه میدانی و بصری در اجرای آن بهره می‌بریم.»
در ادامه این نشست، معاون هنری حوزه درباره هزینه تولید این اثر توضیح داد: «هزینه این اثر کمتر از 5میلیارد تومان بوده است.» فروزانفر همچنین عنوان کرد: «این اثر دکوری سنگین و انفجارهای متعددی دارد. ابتدا قرار بود ۲۵اجرا داشته باشیم، اما به‌دلیل تأخیری که ایجاد شد این سینمایش ۱۵اجرا خواهد داشت و در هر اجرا می‌تواند میزبان4 هزار مخاطب باشد. در این اثر فقط ۱۰۰هنرور داریم که هر یک از آنها روزی ۲۰۰هزار تومان دستمزد می‌گیرند. متأسفانه هزینه‌ها بسیار بالاست و عددها دیگر بی‌ارزش شده‌اند.»
در ادامه کوروش زارعی درباره استفاده از عوامل انفجاری و تامین امنیت گروه اجرایی و تماشاگران این اثر و نیز درباره شنیده شدن صدای انفجار از برج میلاد در یکی، دو شب گذشته توضیح داد: «تیم پشت صحنه ما افرادی مجرب در سینما هستند که پروژه‌های عظیم سینمایی را کار کرده‌اند. انفجارهای ما به‌گونه‌ای است که در فاصله درستی از گروه و مخاطبان انجام می‌شود تا به هیچ‌کس آسیبی نرسد. امواجی که انفجارهای ما تولید می‌کنند با فاصله زیادی اتفاق می‌افتند که خطرساز نباشند.»
به‌گفته زارعی، قرار بود این نمایش شهریورماه به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و پیش از سرد شدن هوا اجرا شود و هزینه زیادی برای آماده‌سازی‌ آن انجام داده بودیم، اما شرایط اجازه اجرا در آن مقطع را نداد و اگر حالا هم اجرا نمی‌رفتیم، دکور و بخش زیادی از سرمایه کار از بین می‌رفت. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید