• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174399
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wjjmz
+
-

نا امنی غذایی در انگلیس

نگاه
نا امنی غذایی در انگلیس

میلیون‌ها نفر در انگلیس، در ماه‌های اخیر به‌خاطر شرایط بد اقتصادی، مجبور شده‌اند وعده‌های غذایی خود را حذف کنند و یا در تمام روز هیچ غذایی نخورند. به‌گزارش گاردین، این یکی از پیامدهای افزایش هزینه زندگی در انگلیس است که میلیون‌ها نفر را درگیر کرده است. براساس تحقیقی که خیریه بنیاد غذا در انگلیس انجام داده، تقریبا یک خانوار از هر 5خانوار کم‌درآمد در سپتامبر (ماه پایانی تابستان)، ناامنی غذایی را تجربه کرده است. این یعنی، در مقایسه با هفته‌های اول قرنطینه سراسری در انگلیس، افراد بیشتری در همین یک ماه گرسنگی کشیده‌اند. از ماه ژانویه (زمستان) میزان گرسنگی در انگلیس بیش از 2 برابر شده است و نزدیک به 10میلیون بزرگسال و 4میلیون کودک در ماه گذشته نتوانسته‌اند به‌صورت مرتب به وعده‌های غذایی دسترسی داشته باشند.

با توجه به این شرایط است که درخواست‌ها از دولت برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر بیشتر شده است. یک پیشنهاد این است که غذای مجانی به حدود 800هزار دانش‌آموز داده شود. گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای درباره گرسنگی بین دانش‌آموزان در بریتانیا منتشر شده و در موارد زیادی، دانش‌آموزان غذاهای هم‌کلاسی‌های خود را می‌دزدند و یا به‌خاطر اینکه از پس هزینه غذای مدارس بر نمی‌آیند اصلا برای ناهار در مدرسه نمی‌مانند. در مواردی هم، ‌بسته ناهار دانش‌آموزان، تنها یک برش ساده نان است.
کارشناسان درباره پیامدهای بهداشتی ویرانگر افزایش گرسنگی در میان قشر فرودست جامعه بریتانیا هشدار داده‌اند و گفته‌اند این شرایط می‌تواند به افزایش سطح استرس، افزایش بیماری‌های روانی، دیابت و بیماری‌های قلبی منجر شود. در یک تحقیق جداگانه در همین باره که توسط گروه «سرآشپزان مدارس» انجام شده هم نتایج مشابهی به‌دست آمده است. نائومی دانکن، مدیر اجرایی این گروه خیریه گفته است: «این تحقیق واقعیت شوکه‌کننده‌ای که معلمان مدارس هر روز می‌بینند را آشکار می‌کنند. شرایط به‌شدت در حال بدتر شدن است.» در هفته‌های پیش رو، اوضاع به‌مراتب بدتر خواهد شد چون خانوارهای ضعیف جامعه، به‌خاطر افزایش هزینه‌های زندگی، باید در سرمای زمستان، بین گرم کردن خود و خوردن غذا یکی را انتخاب کنند چون از پس تامین هزینه هر دو بر نمی‌آیند. دولت ازماه ژانویه با ارائه بسته‌های حمایتی تلاش کرده به اقشار آسیب‌پذیر کمک کند اما در تحقیق انجام شده مشخص شده که بیش از دو سوم خانوارهایی که درگیر ناامنی غذایی هستند، از زمستان به بعد مجبور شده‌اند کمتر آشپزی کنند چون غذای اندکی دارند و یا مجبور شده‌اند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، یخچال‌های خود را از برق بکشند. ماه گذشته بیش از 18درصد خانوارهای بریتانیایی گفته‌اند که اندازه وعده‌های غذایی را کاهش داده‌اند و یا اصلا برخی وعده‌ها را حذف کرده‌اند، 11درصد گفته‌اند که با وجود گرسنگی نتوانسته‌اند غذا بخورند، و 6درصد گفته‌اند در مواردی پیش آمده که در یک روز کامل هیچ‌چیزی نخورده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید