• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174395
+
-

چهارشنبه‌های منچستری

من‌یونایتد بهترین رکورد را در بازی‌هایی که در چهارشنبه در لیگ برگزار می‌شود در اختیار دارد

چهارشنبه‌های منچستری

این هفته فیفا و یوفا اجازه داده‌اند لیگ‌های اروپایی بازی‌های داخلی خودشان را برگزار کنند و به فیفادی یا بازی‌های باشگاهی اروپایی نروند. در آلمان از دیشب جام حذفی برقرار است؛ در لالیگا امشب رئال‌مادرید با الچه بازی می‌کند و در انگلیس هم چند بازی قرار است انجام شود که مهم‌ترین‌شان دیدار منچستر‌یونایتد و تاتنهام است.
    هر 3‌بازی آخر رودررو در لیگ برتر به سود منچستر‌یونایتد به پایان رسیده تا داغ آن شکست 6بر یک وحشتناک در دوره کرونا به فراموشی سپرده شود. این طولانی‌ترین روند برد یونایتد مقابل این حریف در لیگ پس از 4برد پیاپی در سال‌های 2009 و 2010 است.
    تاتنهام بیشترین شکست تاریخ خود را در لیگ از من‌یونایتد متحمل شده و 38بار به این تیم باخته است.
    منچستر پس از چلسی که 110گل به اسپرز در لیگ برتر زده، بیشترین گل را وارد دروازه این تیم کرده است؛ 104گل.
    چهارشنبه‌ها برای منچستری‌ها خوش‌یمن است. این تیم در این روز وسط هفته بیش از همه تیم‌های انگلیسی صاحب پیروزی شده و بردهای چهارشنبه‌ای‌اش را به عدد72 رسانده. از لحاظ میانگین و درصد برد هم حساب کنیم، یونایتد بهترین آمار را بین همه باشگاه‌ها دارد و 61.5درصد بازی‌هایش را در چهارشنبه‌شب‌ها با پیروزی به پایان برده است، یعنی دو‌سوم بازی‌هایش.
    تاتنهام در 19بازی آخر خارج از خانه خود مقابل یکی از 5تیم دیگر بزرگ انگلیس موسوم به بیگ سیکس فقط یک‌برد به‌دست آورده که مقابل همین من‌یونایتد بوده و تاتنهام آن مسابقه را با اشتباه عجیب داوری 6بر یک به سود خود تمام کرد. در بقیه این 19بازی اخیر، تاتنهام مقابل تیم‌های بزرگ 11باخت و تنها 7تساوی به‌دست آورده بود.
    پیش از باخت 3بریک اخیر در دربی شمال لندن به آرسنال، تاتنهامی‌ها در 16بازی لیگ برتری خود تنها یک باخت داشتند؛ 11برد و 4تساوی، 35گل زده، 12گل خورده و 8کلین‌شیت.
    از بین 10‌تیم اول فعلی لیگ جزیره، فقط بورنموث(10) گل‌های کمتری نسبت به منچستر(13) به ثمر رسانده است.
    کریستیانو رونالدو نتوانست در بازی با نیوکاسل دروازه این تیم را باز کند. او دوباره 2‌مسابقه است که دچار قحطی گل شده. رونالدو که در رده‌بندی توپ طلا بیستم شده، احتمالا امشب هم مقابل تاتنهام فیکس است. این بدترین رتبه کریستیانو در این مراسم است. رتبه رونالدو در رده‌بندی‌های توپ طلا، از سال۲۰۰۴ تاکنون؛ ۲۰۰۴ (دوازدهم)، ۲۰۰۵ (بیستم)، ۲۰۰۶ (چهاردهم)، ۲۰۰۷ (دوم)، ۲۰۰۸ (اول)، ۲۰۰۹ (دوم)، ۲۰۱۰ (ششم)، ۲۰۱۱ (دوم)، ۲۰۱۲ (دوم)، ۲۰۱۳ (اول)، ۲۰۱۴ (اول)، ۲۰۱۵ (دوم)، ۲۰۱۶ (اول)، ۲۰۱۷ (اول)، ۲۰۱۸ (دوم)، ۲۰۱۹ (سوم)، ۲۰۲۱ (ششم) و ۲۰۲۲ (بیستم).
    رونالدو فصل پیش در 2‌بازی 4بار دروازه این تیم را باز کرد و یک‌هت‌تریک به ثبت رساند.
    کونته، سرمربی تاتنهام درباره کریستیانو گفته: «من کریستیانو را خیلی دوست دارم. فصل قبل ما به کریستیانو باختیم نه به منچستر. امیدوارم بازی بعد آرام باشد، برخلاف فصل قبل که هت‌تریک کرد. کریستیانو بازیکن بزرگی است و هنوز تعیین‌کننده است. هیچ کلمه‌ای برای توصیفش نیست. او در 15سال گذشته تاریخ فوتبال را نوشته.»
    بازیکنان تاتنهام در این فصل بیشترین میزان دوندگی را داشته‌اند با میانگین 1009کیلیومتر در هر مسابقه. من‌سیتی (997کیلومتر)، آرسنال (988) و ساوتهمپتون و لیدزیونایتد در رده‌های بعدی قرار دارند. بی‌مورد نیست که 3‌تیم اول از نظر دوندگی صاحب 3‌رده اول جدول لیگ هم هستند.
    امیل هویبیرگ که گزینه جانشینی کاسمیرو در رئال‌مادرید بود، در 5بازی آخرش برای تاتنهام 2‌گل و 3‌پاس‌گل ثبت کرده.
    هری کین به 400بازی با پیراهن تاتنهام رسیده.
    مارسیال هنوز مصدوم است و وضعیت مگوایر، ون‌بیساکا، توانزبه و فان‌دبیک هم همینطور است. در ترکیب تاتنهام هم ریچارلیسون اخیرا آسیب دیده و ممکن است جام جهانی را هم از دست بدهد. بزرگ‌ترین نگرانی ریچارلیسون این است که ساق پایش ترک برداشته باشد. او با مشکل مشابهی در اورتون روبه‌رو شد، جایی که 2‌ماه را از دست داد. شاید کولوسفسکی هم به بازی امشب نرسد.
    برای نخستین‌بار از آغاز دوران لیگ برتر است که تاتنهام طی 10‌هفته ابتدایی فصل، موفق به کسب 23‌امتیاز می‌شود. این بهترین شروع تاتنهام در لیگ سطح اول انگلیس طی 58‌فصل اخیر نیز محسوب می‌شود.
    این بازی شماره197 بین 2تیم است. منچستر 94بار برده، تاتنهام 53بار و 49بازی هم مساوی تمام شده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید