• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174381
+
-

درمان سینوزیت در منزل

بخور دادن برای سینوزیت بسیار مفید است و ترشحات مخاطی را نرم کرده و باعث می‌شود که راحت‌تر از سینوس‌ها خارج شوند. اگر در محیط خشکی زندگی می‌کنید و دچار سینوزیت شده‌اید توصیه می‌شود که حتما قبل از خواب برای مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید تا خشکی مجاری تنفسی شما کاهش یابد و تنفس‌تان راحت‌تر شود.

بخور زیره سیاه
رایحه زیره سیاه باعث می‌شود که گرفتگی مسیر تنفسی شما رفع شود. برای این منظور یک قاشق زیره سیاه را در ظرفی ریخته و آن را حرارت دهید و سپس با این مایع بخور دهید. این بخور کمک می‌کند که گرفتگی تنفسی شما رفع شده و بتوانید به‌راحتی نفس بکشید.

 بخور زنجبیل
یک ماده دیگر که می‌تواند سینوزیت شما را بهبود بخشد زنجبیل است. برای تهیه بخور زنجبیل 5 قاشق زنجبیل را داخل ظرف آب ریخته و آن را بجوشانید. حداکثر زمانی که آب به جوش می‌آید 3دقیقه باشد. روی سرتان یک دستمال یا حوله بیندازید و سر خود را روی ظرف گرفته و 5 دقیقه بخور دهید.

بخور آویشن و پونه و نعناع
هر 3 این گیاهان دارای اثرات میکروب‌کش و ضد‌باکتریایی قوی هستند. از هر کدام از این گیاهان به مقدار مساوی برداشته و داخل آب یا دستگاه بخور‌ساز ریخته و با آن برای حداقل 10دقیقه بخور دهید.

بخور سیاه دانه
گیاه سیاه دانه خواص ضد‌التهابی و ضد‌باکتریایی قوی دارد و حاوی مواد شیمیایی کاروتن، اسیدپالمتیک، اسید استئاریک و بتااسترول است. برای بهره‌مندی از خواص سیاه‌دانه برای درمان خانگی سینوزیت خود مقداری سیاه‌دانه را در یک پارچه قرار داده و سر آن را گره بزنید. استشمام کردن این کیسه می‌تواند مجاری تنفسی را باز کرده و میکروب‌ها و عفونت‌های مجاری تنفسی را از بین ببرد. برای بخور دادن سیاه‌دانه نیز مقداری سیاه‌دانه برداشته یا روغن آن را در یک ظرف آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس با این محلول بخور دهید تا عطر آن وارد مجاری تنفسی‌تان بشود.

درمان سینوزیت با بخور گل بابونه
گل بابونه را در آب ریخته و حرارت دهید، سپس با این مایع برای مدت 10دقیقه بخور دهید. بابونه باعث می‌شود که چرک و عفونت موجود در سینوس‌ها تخلیه شده و بهبود یابید. حین بخور دادن سعی کنید بینی خود را تخلیه کنید. پس از اتمام بخور با یک حوله یا شال دور سر و پیشانی خود را ببندید و مدتی دراز بکشید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید