• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174317
+
-

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه شهرداران مناطق تهران عنوان کرد

2 تا 5سال زمان برای آشنایی مدیر شهری با منطقه

مدیریت شهر
2 تا 5سال زمان برای آشنایی مدیر شهری با منطقه

با صدور احکام جدید از سوی شهردار تهران، شهرداران مناطق کار خود را آغاز کردند و در مراسم تودیع و معارفه شهرداران جدید 4 منطقه یک، 6، 10 و 15، اطلاعاتی از وضعیت مناطق و برنامه‌های انجام شده در آنها تشریح شد.
به‌گزارش همشهری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه حداقل 2سال یا 2نیمسال تا حداکثر 5 سال نیاز است که مدیری با منطقه خود آشنا شود و بتواند برنامه‌ریزی کند، یادآوری کرد: این زمان نیاز است که برنامه‌ها عملیاتی شود و بتوان به اوج خدمت رسید و عمیق‌تر و پایدارتر خدمت کرد.
علیرضا جاوید با اشاره به حفظ باغات و ساخت‌وساز در آن و مصوباتی که در دوره پنجم مدیریت شهری تصویب و اجرا شد، گفت: بی‌توجهی به حقوق مردم برکت را از بین می‌برد، برکت با این اقدام مدیریت شهری پیشین از کار رفت و دوره ششم مدیریت شهری هم در یک سال گذشته درگیر این موضوع بود که با کمک نیروهای شهرداری این برکت باز خواهد گشت. البته در این یک سال تلاش کردیم که حقوق مردم در زمینه پرونده باغ‌ها جبران شود.
او با بیان اینکه برای سنجش برنامه‌های مدیران به 3سال زمان نیاز است، خاطرنشان کرد: سعی بر این بوده اکثر قریب به اتفاق شهرداران مناطق را تثبیت کنیم تا این بازه زمانی رعایت شود. بر همین اساس شهرداران ۱۵منطقه حفظ شدند. جاوید با اشاره به اینکه محور امام رضا(ع) به‌عنوان دروازه ورودی و خروجی شهر در محدوده شهرداری منطقه۱۵ باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: هیچ زمین بلاتکلیف مدیریت نشده نباید تا ۶ ماه آینده در منطقه وجود داشته باشد. باید بستر را برای ناامنی اجتماعی حذف کنیم چرا که اراضی بایر می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی شود. ساماندهی خاک و نخاله در منطقه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و ساماندهی گاراژها نیز در اولویت باشد.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به مانع زمانی در پروژه فاخر شهید شوشتری گفت: این پروژه 7درصد بار ترافیکی جنوب تهران و درمجموع 1.5درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد.
او با اشاره به فشرده بودن منطقه۱۰ یادآوری کرد: اداره املاک در این منطقه کلیدی است و با توجه به باید این اداره در حد معاونت مورد توجه قرار بگیرد. ۹۵درصد امور میدان امام‌خمینی(ره) به پایان رسیده و درخواست ما این است که اقدامات تملک املاک در این محله با رعایت حقوق مردم انجام شود.
جاوید همچنین درباره منطقه۶ گفت: این منطقه پیشانی تهران را در اختیار دارد که مستعد بلند مرتبه‌سازی است. بلندمرتبه‌سازی در محلاتی همچون الهیه و فرشته اتفاق خوبی نبود اما ایجاد این ظرفیت‌ها در فضایی همچون منطقه۶ که دسترسی بزرگراهی دارد، فرصت بسیار ویژه‌ای است. البته باید بلند مرتبه‌سازی‌ با رعایت ضوابط اجرا شود.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه اعتقاد شهردار پایتخت بر این است که منطقه۲۱ به‌علت استقرار شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ قابلیت بالای صنعتی دارد، یادآوری کرد: در سال‌های قبل چندان که باید در ظهور و بروز صنایع پاک در فاصله تهران-کرج اقدام نشد.
برخی از شهرداران قبلی و جدید در مراسمی که در مناطق بیست و دوگانه برگزار شد نکته‌هایی درباره محدوده تحت مدیریت خود بیان کردند. قسمتی از این اظهارات را می‌خوانید.
سید مهدی صباغ، شهردار سابق منطقه 15: پیگیری معارضان ملکی شهید شوشتری، تسویه مطالبات پیمانکاران به‌عنوان نخستین منطقه در شهر تهران، کسب رتبه برتر درآمدی شهر تهران، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای ساماندهی محور امام رضا(ع) به‌عنوان ورودی جنوب‌شرق تهران، تفرجگاه‌های نرجس خاتون و کوه سنگی و... ازجمله خدماتی بود که با همراهی همکاران خدوم منطقه انجام شد و موجبات رضایت شهروندان را فراهم کرد.
مهدی اخ‌الصنایع، شهردار جدید منطقه۱۰: منطقه۱۰ از مناطقی است که با توجه به ساختار شکل‌گرفته در طول سالیان گذشته، هویت محلی در آن احساس می‌شود، به‌گونه‌ای که شهروندان به وسیله ارتباط مستقیم یا به وسیله شورایاران و معتمدان بدون هزینه خاصی، مشکلات را شناسایی و به بالادست منتقل می‌کنند.
سیدمهدی صباغ، شهردار جدید منطقه‌یک: با تدبیر و پیگیری مستمر و همچنین حضور میدانی باید سعی کنیم سیاست‌ها را به خوبی پیاده و در راستای برند‌سازی‌ منطقه یک به‌عنوان نگین شهر اقدام کنیم. امیدواریم با همکاری تیم مستقر در شهرداری منطقه یک بتوانیم مفید و سودمند عمل کنیم و کارنامه خوبی به یادگار بگذاریم.
مسعود رنجبریان، شهردار سابق منطقه۶: روزانه ۲ تا ۳ میلیون نفر در منطقه حضور دارند اما جمعیت شبانه ما ۲۴۰ هزار نفر است؛ لذا مشکل ترافیک و پارکینگ از مسائل اصلی ماست که در این زمینه 3پارکینگ به‌صورت مشارکتی با ظرفیت بالا ایجاد خواهد شد. با توجه به حضور بیماران از شهرستان‌ها، همراه‌سرای خردمند برای بیمارستان فیروزگر در 7طبقه راه‌اندازی شد و در 4ماه اخیر خدمات ارائه می‌دهد؛ همراه سرای پناه نیز به خیران دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد و اقدامات برای افتتاح آن در حال انجام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید