• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174305
+
-

روز سرخ

لیورپول با شکست دادن سیتی خیال آرسنال را در صدر جدول راحت کرد

روز سرخ

لیورپول توانست طبق روال بازی‌های اخیرش منچسترسیتی را شکست دهد و به آرسنال کمک کند، آرسنال که حالا با خیال راحت و با 4امتیاز اختلاف نسبت به تیم گواردیولا بر صدر جدول تکیه زده است. برد خفیف آرسنال و شکست من‌سیتی در آنفیلد که با اشتباه داوری و پذیرفته نشدن گل سالم‌شان همراه بود، همه‌‌چیز را بر وفق مراد توپچی‌ها کرده است.
    آرسنال به رکورد 9‌برد از 10‌بازی نخست فصل رسید که این برای اولین‌بار است در تاریخ این باشگاه رقم می‌خورد.
    لیدز در 6بازی آخرش در لیگ برتر بدون پیروزی مانده؛ 2تساوی و 4شکست. آنها یک‌پنالتی و کلی موقعیت در مصاف با آرسنال خراب کردند.
    آرسنال در نیمه دوم تنها 2‌ضربه به سمت دروازه لیدز داشت که هیچ‌کدام در چارچوب نبود. این اولین‌بار در این فصل بود که آرسنال در نیمه دوم موفق به گلزنی نشد.
    آرسنال چهارمین‌بار در این فصل در بازی‌های خارج خانه کلین‌شیت کرد درحالی‌که در 14بازی آخر خارج از خانه‌اش تنها 3‌کلین‌شیت داشت.
    از 7رویارویی آخر بین 2‌تیم در لیگ برتر، همه را آرسنال برده غیراز یکی که مساوی تمام شده. هر 4‌رویارویی آخر به سود توپچی‌ها به پایان رسیده است.
    یورگن کلوپ اختلافش را با گواردیولا بیشتر کرد. او بزرگ‌ترین رقیب این سرمربی اسپانیایی است، با این‌حال در کمال تواضع گفته: «کاش گواردیولا 4‌سال مرخصی می‌گرفت.» کلوپ 12برد مقابل پپ به‌دست آورده، در برابر 5تساوی و 9باخت. او هر 3‌بازی آخرش را از پپ برده و 2‌تای قبل از آن را مساوی کرده و 5مسابقه است که به او نباخته است.
    سیتی با این شکست روند شکست‌ناپذیری خود در لیگ را از دست داد تا پس از بارسا دومین تیم رقابت‌های این هفته فوتبال اروپا باشد که نخستین شکست فصل را تجربه می‌کند.
    لیورپول حالا 23بار در تاریخ لیگ برتر تیم مدافع عنوان قهرمانی را شکست داده که 7بار بهتر از رکورد هر تیم دیگری است. آنها در 14بازی آخر مقابل تیم قهرمان فصل پیش شکستی نداشته‌اند؛ 8برد و 6تساوی.
    لیورپول در هر 5بازی قبلی‌اش در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی موفق به کسب پیروزی نشده بود.
    محمد صلاح با پشت سر گذاشتن استیون جرارد، با 121گل زده به رده دوم بهترین گلزنان لیورپول در لیگ برتر رسید. انتظار می‌رود صلاح در همین فصل به رده نخست برسد، چون فقط 7‌گل با رکورد رابی فاولر 128گله به‌عنوان بهترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ برتر فاصله دارد.
    لیورپول با وجود عملکرد بد این فصل، در بازی‌های خانگی همچنان روی دور خوش‌شانسی است. قرمزها 28بازی خانگی آخر خود را در لیگ برتر نباخته‌اند؛ 21برد و 7تساوی. از آخرین باخت‌شان در ژانویه2021 در آنفیلد نزدیک به یک‌سال می‌گذرد.


لیورپول با وجود عملکرد بد این فصل، در بازی‌های خانگی همچنان روی دور خوش‌شانسی است. قرمزها 28بازی خانگی آخر خود را در لیگ برتر نباخته‌اند؛ 21برد و 7تساوی. از آخرین باخت‌شان در ژانویه2021 در آنفیلد نزدیک به یک سال می گذرد.

من‌سیتی برای اولین‌بار از آگوست سال2021 یک بازی لیگ برتری را با شکست به پایان برد. این طولانی‌ترین روند بدون شکست آنها در لیگ بود که 22مسابقه به طول انجامید.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :