• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174299
+
-

دکتر، دور از پرسپولیس

به 4دلیل نباید شایعه حضور سیاوش یزدانی در پرسپولیس را جدی گرفت

چهره روز
دکتر، دور از پرسپولیس

با وجود پایان دوران خدمت سربازی کوتاه اما پرحرف و حدیث سیاوش یزدانی و بازگشت این بازیکن به استقلال، همچنان از او در ترکیب اصلی این تیم استفاده نمی‌شود. شرایط برای سیاوش زمانی سخت‌تر شد که او با یک پیام انتقادی تند در توییتر، به برگزاری جشن تولد سرمربی استقلال اعتراض کرد و کلماتی را به‌کار برد که انگار به‌طور مستقیم شخص ریکاردو ساپینتو را هدف گرفته بود. پس از آن بود که یزدانی از فهرست مسافران اصفهان خط خورد و بازی با ذوب‌آهن را از دست داد. بنا بر یک رسم قدیمی، همیشه در چنین شرایطی وقتی یک بازیکن مهم از 2تیم پرسپولیس یا استقلال در تیم خودش جایگاه سست و متزلزلی پیدا می‌کند، راه ساده شایعه‌سازی این است که او را به تیم مقابل نزدیک کنند؛ طوری که کمی هم جنبه انتقام‌جویی پیدا کند. نمونه آرمانی این مدل، در داستان انتقال باورنکردنی مهدی هاشمی‌نسب از استقلال به پرسپولیس در سال79 رقم خورد و بعدتر در سطوح خفیف شاهد تکرار آن با جابه‌جایی امثال محمد قاضی، گادوین منشا و آرمان رمضانی بودیم. به همین دلیل هم بعد از اتفاقی که برای سیاوش یزدانی رخ داد، شایعه کردند ممکن است او به پرسپولیس نزدیک شود، اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این حرف و حدیث‌ها را زیاد نباید جدی گرفت.
دلیل اول؛ سیاوش یزدانی بازیکن استقلال است و اگر قرار باشد در نیم‌فصل به تیمی دیگر برود، باشگاه باید رضایتنامه او را صادر کند. فکر می‌کنید چقدر احتمال دارد استقلال، مخصوصا با مدیریت علی فتح‌الله‌‌زاده رضایتنامه سیاوش را به مقصد رقیب سنتی صادر کند؟ اصلا چنین چیزی ممکن است؟ حتی در بحرانی‌ترین شرایط و اگر در استقلال جایی برای یزدانی باقی نباشد هم یک تبصره در رضایتنامه‌اش اضافه می‌کنند که به پرسپولیس نرود. به همین راحتی.
دلیل دوم؛ پرسپولیس از 2مدافع میانی فیکس و مطلقا مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی برخوردار است. گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که تابستان همین امسال به اصرار خود یحیی جذب شدند. گولسیانی از ابتدا فیکس شد و گنجی هم بلافاصله بعد از آنکه اجازه بازی را پیدا کرد، به ترکیب اصلی رسید. بنابراین نه یحیی نیازی به یزدانی دارد که در قبال نیمکت‌نشینی احتمالی جنجال مشابه را در پرسپولیس راه بیندازد، نه خود یزدانی راضی می‌شود به تیمی برود که در آن از بخت بالایی برای حضور در ترکیب اصلی برخوردار نیست. پرسپولیس برای پست دفاع وسط علی نعمتی و فرشاد فرجی را هم به‌عنوان گزینه‌های ذخیره در اختیار دارد.
دلیل سوم؛ رابطه یزدانی با هواداران پرسپولیس چندان ایده‌آل نیست که این موضوع به گذشته و زمان حضور یزدانی در سپاهان برمی‌گردد. بعدتر هم اصطکاک او با محمدحسین کنعانی‌زادگان وضعیت را بدتر کرد. معمولا در چنین شرایطی انتقال صورت نمی‌گیرد. ابتدای فصل هم گویا کادرفنی پرسپولیس روی جذب میلاد زکی‌پور اصرار داشت که به‌دلیل مشابه منتفی شد. مردم نخواستند و او نیامد.
دلیل چهارم؛ بعید به‌نظر می‌رسد ریکاردو ساپینتو آنقدر ساده باشد که فقط به‌خاطر یک توییت یا کمی احساس نارضایتی بازیکن از شرایطش راضی به از دست دادن او شود؛ آن‌هم کسی که هنوز در عمل مورد آزمایش قرار نگرفته است. در نتیجه بهتر است این شایعات را باور نکنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید