• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174288
+
-

هشدار فرمانده سپاه به آل‌سعود

سردار سلامی خطاب به مقام‌های سعودی: مراقب رفتارتان باشید و رسانه‌های‌تان را کنترل کنید؛ ما با شما اتمام‌ حجت می‌کنیم

نظامی
هشدار فرمانده سپاه به آل‌سعود

رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران دیروز در منطقه عمومی «ارس» آغاز شد؛ رزمایشی که با هشدار فرمانده کل سپاه به مقام‌های رژیم سعودی همراه بود که اگر رسانه‌های‌شان را کنترل نکنند، دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.
به ‌گزارش همشهری، این رزمایش بزرگ که در راستای اجرای ماموریت‌های سپاه ‌پاسداران و با هدف آمادگی رزمی نیروی زمینی سپاه و براساس تقویم ابلاغی سالانه برگزار شد، این پیام روشن را برای دشمنان ایران به ‌همراه داشت که نیروی زمینی سپاه ‌پاسداران، در کنار سایر نیروهای مسلح، برای دفاع از مرزهای کشور و پاسخ قاطعانه دادن به هرگونه تهدید آماده‌ است.
براساس برنامه اعلام شده، عملیات هلی‌برن چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی از بخش‌های مختلف این رزمایش است.
این رزمایش با محوریت قرارگاه عاشورای نیروی زمینی سپاه و در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی به‌مدت 3روز انجام می‌شود و قرار است در این رزمایش برای نخستین‌بار عملیات نصب پل شناور روی رودخانه ارس جهت تردد ادوات و تجهیزات نظامی انجام شود. گفته می‌شود یکی از نکات رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه ‌پاسداران، اجرای سناریوهای ترکیبی دفاعی و امنیتی برای نخستین‌بار در رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه است.

اتمام‌حجت با سعودی‌ها
فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌های وابسته به سعودی، به آل‌سعود هشدار داد و خطاب به مقام‌های این کشور گفت: مراقب رفتارتان باشید و رسانه‌های‌تان را کنترل کنید؛ اگر نه دود آن به چشم شما خواهد رفت؛ ما با شما اتمام حجت می‌کنیم.سردار حسین سلامی افزود: رژیم آل‌سعود با بنگاه‌های سخن‌پراکنی و رسانه‌هایی که فقط شیطنت ترویج می‌کنند، آشکارا به‌دنبال تحریک جوانان ما هستند. شما از طریق این رسانه‌ها در امور داخلی ما وارد شده‌اید، اما بدانید که آسیب‌پذیر هستید؛ ما به شما گفتیم مراقب باشید. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه آذربایجان، سرزمین مجاهدان بزرگ، شهدای جاودان در سپهر و آسمان پرافتخار و پر از ستاره شهیدان امت ‌اسلامی است، افزود: این صف مستحکمی که امروز می‌بینیم، نشان می‌دهد گام‌ها مستحکم است و دل‌ها سرشار از ایمان و قلب‌ها مطمئن است.سردار سلامی ادامه ‌داد: شما دژ مستحکم امنیت ملت و زینت ولایت هستید. تا وقتی شما دژهای استوار روی زمین قدم می‌گذارید، هیچ دشمنی یارای پای گذاردن در کوچه‌ها و خیابان‌های کشور ما را نخواهد داشت.

 امروز سپاه به قدرتی بزرگ تبدیل شده‌ است
فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: دشمنان بزرگی از شما ضربت خورده‌اند؛ اگر شما نبودید در دفاع ‌مقدس کشور را اشغال کرده و ملیت ما را به غارت می‌بردند، اما دشمن تسلیم اراده و ایمان شما شد و امروز سپاه را به قدرتی بزرگ تبدیل کردید. هر دشمنی که اراده کند و در لانه باشد، او را می‌یابید، به آن ضربه می‌زنید و هر نیت پلیدی را خنثی می‌کنید. اگر شما نبودید پدیده تکفیر گسترش می‌یافت و شما بودید که کمر تکفیر را شکستید و این شما هستید که سینه‌هایتان دژ تسخیرناپذیر این امت شده‌ است.
سردار سلامی افزود: آن عده‌ای هم که فریب خورده‌اند، خواهند فهمید این کسانی که فکر می‌کنند دوستان آنها هستند، دشمنانشان هستند‌. وی تصریح کرد: آمریکا که مستقیم وارد مداخله در امور کشور ما شده‌ است، دولتی است که دارو و غذا را بر ملت ما تحریم و جهان را وادار به تحریم ملت ما کرد. هر وقت آمریکایی‌ها پا به این مملکت گذاشتند، تجربه کردیم که چه رذالتی برای ملت ما به ارمغان آوردند و امروز می‌خواهند با فریب، آن تاریخ را تکرار کنند، اما با حضور ملت آگاه و جوانان باشعور شکست خورده‌اند. ما بعد از هر بحران قدرتمندتر شده‌‌ایم.

مکث
پیامی برای همسایگان

فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه گفت: این رزمایش برای آن است که نشان دهیم برای امنیت مردم به آب و آتش می‌زنیم. ما به همسایگان‌مان پیام می‌دهیم که مشی ما با همه، دوستی و برادری است، اما این سیاست، مادامی ادامه دارد که دشمنان نخواهند علیه ما توطئه کنند. هر کشور و قدرتی با ما در تعامل صحیح است، با او برادریم. ما دوست داریم همسایگان ما با هم مسائل‌شان را از طریق روش‌های غیرنظامی و تعامل سیاسی حل کنند. سردار حسین سلامی افزود: ما در این منطقه صاحب منفعتیم و اگر تغییری در گوشه‌ای از منطقه اتفاق بیفتد و منافع ما در خطر باشد، آن‌وقت بی‌طرف نیستیم و از منافع ملی‌مان و از امنیت‌مان دفاع می‌کنیم و این برای ما یک اصل است و خط قرمز ما آن است که هیچ‌چیز تغییر نکند. وی همچنین با تأکید بر اینکه از همه می‌خواهیم مشکلات را از راه گفت‌وگو حل کنند، اضافه‌ کرد: رژیم ‌صهیونیستی هر جا حضور پیدا کند، منشأ ناامنی است. در بعضی از کشورهای جنوبی و در غرب و شمال کشور ما رژیم‌صهیونیستی نفوذ کرده‌ است؛ ممکن است بگویند حضور آنها برای امنیت ‌ملی ما مخاطره‌آمیز نیست، اما سرشت صهیونیست‌ها ایجاد ناامنی است. به کشورهای همسایه توصیه می‌کنیم رژیم صهیونیستی را به سرزمین‌های اسلامی راه ندهند، زیرا  به‌دنبال توسعه ناامنی هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :