• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 مهر 1401
کد مطلب : 174194
+
-

آمریکا و عادت ماهی‌گرفتن از آب‌های گل‌آلود

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به اظهارات مداخله‌جویانه تازه رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد. به‌گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در صفحه اینستاگرامش دراین باره نوشت: «از آغاز تحولات اخیر در ایران، شنبه جو بایدن برای چندمین بار، طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، از اغتشاشات در ایران حمایت کرد».
وی ادامه داد: «چون بایدن نه مشاوران امینی دارد و نه حافظه خوبی، به وی یادآور می‌شوم که ایران قوی‌تر و استوارتر از آن بود که با تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات پوچ شما تسلیم شود. اکنون نیز سربلندتر از آن است که با مداخلات و اظهار شگفتی‌های سیاستمداری خسته از سال‌ها اقدام بی‌نتیجه علیه ایران، اراده‌اش متزلزل شود».
کنعانی ادامه‌داد: «نه اظهارات بایدن و نه مداخله‌جویی‌های آمریکا هرگز ما را متعجب نمی‌کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار، ماهیت حقیقی نظام آمریکاست، اما، ما مردمان تاریخیم و در عمق تاریخ ریشه دوانده‌ایم. از کودتای آگوست ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد ۱۳۳۲ خورشیدی) تا به امروز، به‌خوبی سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا در ذهن‌هایمان ثبت شده‌است و البته تاریخ و نقطه نقطه دنیا شهادت می‌دهد که زخم جنایت و خشونت آمریکا بر تن دنیاست».
سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه‌کرد: «عادت شما ماهی‌گرفتن از آب‌های گل‌آلود است، اما یادتان باشد، اینجا ایران است؛ سرزمین مردان و زنان سرفراز. در خانه خویش، باهم گفت‌وگو می‌کنیم، باهم کار می‌کنیم، باهم برای ترمیم زخم‌های کوچک و بزرگ ایران خواهیم کوشید، باهم برای استقلال ایران خواهیم ایستاد و صدالبته شکست دیگری بر انبوه شکست‌هایتان افزوده خواهد شد».

این خبر را به اشتراک بگذارید