• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174073
+
-

بن‌بستِ مس!

آمار ربیعی نشان می‌دهد این مربی مرد بازی‌های بزرگ نیست

سوژه روز
بن‌بستِ مس!

تا قبل از جدال این هفته با پرسپولیس، شکست‌ناپذیری در لیگ برتر مهم‌ترین ویژگی مس رفسنجان بود. بعد از تجربه نخستین شکست فصل اما، حالا همه از رسیدن این تیم به تنها 2‌برد در لیگ بیست و دوم حرف می‌زنند. در حقیقت به‌نظر می‌رسد نباختن در 8‌هفته ابتدایی لیگ، عملکرد ضعیف آنها در کسب پیروزی را پوشانده بود و حالا این مسئله کاملا به چشم آمده است. تیم محمد ربیعی با همه ستاره‌هایش، فصل را اصلا خوب شروع نکرده است. تیمی که به جز هوادار و تراکتور، هیچ حریفی را شکست نداده و نتایج‌اش، هیچ نسبتی با هزینه‌هایش در شروع فصل نداشته‌است. مسابقه با پرسپولیس، دوباره نشان داد که محمد ربیعی، مرد بازی‌های بزرگ نیست. او و تیمش در یک جدال تعیین‌کننده دیگر، حرفی برای گفتن نداشتند و در فاز هجومی، اصلا زهردار نبودند. شاید آنها در 2‌فصل گذشته، نتایج خوبی در لیگ برتر به‌دست آورده باشند اما بردن تیم‌های معمولی، موجب شده است که ضعف همیشگی این تیم در بازی‌های بزرگ چندان به چشم نیاید.
مس رفسنجان در 5‌مسابقه با پرسپولیس از زمان صعود به لیگ برتر، 4‌شکست و یک‌تساوی را پشت سر گذاشته است. این بدترین آمار آنها در لیگ برتر روبه‌روی همه رقبا به‌حساب می‌آید. با این حال ضعف در نتیجه گرفتن برای این تیم، تنها در مقابل پرسپولیس اتفاق نیفتاده و در برابر همه تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران وجود داشته است. به‌نظر می‌رسد ربیعی در بازی‌های بزرگ، نوعی از بن‌بست تاکتیکی را تجربه می‌کند و نمی‌تواند تیمش را در مسیر پیروزی قرار بدهد. مس رفسنجان تا امروز در لیگ برتر 4‌بار هم با استقلال روبه‌رو شده و 3‌شکست و یک‌تساوی را تجربه کرده است. اگر آنها در نیم فصل اول لیگ روبه‌روی استقلال بازنده باشند، آمارشان در برابر این تیم درست همانند آمارشان روبه‌روی پرسپولیس می‌شود. این تیم 4‌بار نیز به مصاف سپاهان رفته و در این 4‌مسابقه، 3‌شکست و تنها یک‌پیروزی را تجربه کرده است. آمار تیم ربیعی در برابر گل‌گهر هم اصلا تعریفی ندارد. آنها در این 3‌سال مقابل این حریف، 2‌باخت و 3‌تساوی داشته‌اند و هرگز نتوانسته‌اند گل گهر را شکست بدهند. این تیم روبه‌روی فولاد نیز به 3‌تساوی، یک‌برد و یک‌باخت رسیده و در برابر تراکتورسازی تبریز، 2‌برد، 2‌باخت و یک‌مساوی را تجربه کرده است. کنار هم قرار دادن این نتایج، به وضوح نشان می‌دهد که تیم ربیعی اصلا برای بازی‌های بزرگ و حساس ساخته نشده است.
اگر استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر، تراکتور و فولاد را بهترین تیم‌های فوتبال ایران بدانیم، عملکرد تیم ربیعی مقابل این رقبا به‌معنای واقعی کلمه افتضاح بوده است. این تیم از زمان صعود به سطح اول فوتبال ایران، 28‌بار مقابل تیم‌های مدعی قرار گرفته و در این 28‌بازی، 15‌شکست را تجربه کرده است. آنها در این مسابقات فقط به 4‌برد رسیده‌اند و در 9‌بازی نیز به تساوی رضایت داده‌اند. در حقیقت مس در 24‌بازی از 28‌نبرد با تیم‌های بزرگ برنده نبود و نیمی از این بازی‌ها را نیز واگذار کرده است. اگر مس یک‌تیم معمولی با هزینه معمولی بود، این اتفاق پذیرفتنی به‌نظر می‌رسید اما با این هزینه‌های سنگین، آنها اصلا انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
بن‌بستِ مس!