• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174053
+
-

بچیروویچ حد و مرزش را می‌داند

سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال از وضعیت بازیکنان حاضر در لیگ راضی است و تنها نگرانی او نداشتن بازی دوستانه است

بچیروویچ حد و مرزش را می‌داند

سعید ارمغانی در ایران است و بازی‌های لیگ برتر بسکتبال را زیر نظر دارد. تیم ملی بسکتبال روزهای 22 و 25 آبان در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی در تهران با چین و استرالیا بازی دارد و سرمربی تیم ملی می‌خواهد بهترین‌ها را به اردو دعوت کند. محمد جمشیدی فعلا تنها بازیکن مصدوم است و ارمغانی می‌گوید وضعیت او نگران‌کننده نیست. سرمربی تیم ترجیح می‌دهد در پنجره پنجم هم از همان بازیکنان قبلی استفاده کند، حالا کدامیک از آنها شانس بازی در این 2بازی را داشته باشند، اردوهای تیم ملی تعیین می‌کند. اما تغییر اصلی تیم روی نیمکت اتفاق افتاده است. جایی که بچیروویچ جایگزین محسن صادق‌زاده شده است. مدیر جدید تیم ملی سابقه سرمربیگری در این تیم را دارد. بعضی‌‌ها از آمدن دوباره او در بسکتبال استقبال کرده‌اند و بعضی‌ها انتخاب او را بازگشت به عقب می‌دانند. بعضی‌ها هم حضور بچیروویچ در تیم ملی را به دلالی‌های حاکم در بسکتبال ایران ربط می‌دهند. برای ارمغانی مهم این است که او بتواند خط قرمزها را رعایت کند و به تیم کمک کند. ارمغانی از روزهای قبل از شروع اردوی تیم ملی از وضعیت بازیکنان با همشهری صحبت کرده است.

   در این چند روزی که به ایران برگشته‌اید، چند بازی از لیگ را دیده‌اید، وضعیت بازیکنان چطور است؟ 5هفته از لیگ گذشته، آمادگی بازیکنان راضی‌کننده است؟
زودتر به ایران آمدم تا شرایط بچه‌ها را ببینم و بازیکنانی که پتانسیل بازی در تیم ملی را دارند، زیر نظر بگیرم. در این چند بازی که از لیگ دیده‌ام، می‌توانم بگویم بچه‌ها در شرایط خوبی هستند، وضعیت‌شان ایده‌آل نیست اما راضی‌کننده است. این هفته به مشهد می‌روم و بازی آویژه و مهرام را می‌بینم. پنجشنبه در اصفهان هستم تا بازی ذوب‌آهن و شهرداری گرگان را تماشا کنم. از شنبه هفته آینده هم که اردوها را شروع می‌کنیم. همین امروز هم با آقای کسایی‌پور و آتشی جلسه داشتیم تا برای دعوت از بازیکنان به اردو مشورت کنیم.
   بازی دوستانه هم در نظر دارید ولی فعلا هیچ‌کشوری قبول نکرده با ایران بازی کند.
درست است. برنامه ما این بود که با تیم‌هایی مثل نیوزیلند، فیلیپین، اردن یا لبنان که در پنجره‌های انتخابی تیم ملی با ایران همگروه نیستند، بازی کنیم ولی متأسفانه یا جواب منفی دادند یا اصلا جواب ندادند. فعلا درنظر داریم قبل از پنجره پنجم به ترکیه برویم و با تیم‌های خوب باشگاهی این کشور و اگر بشود با تیم ملی آنها بازی کنیم. اگر این گزینه هم به جواب نرسد، مجبور می‌شویم با حریفان داخلی بازی‌های دوستانه برگزار کنیم.

   پیگیر وضعیت محمد جمشیدی هستید، مصدومیت او در چه حدی است؟
آسیب‌دیدگی او خیلی شدید نیست. تحت درمان است و به‌احتمال خیلی زیاد پنجشنبه مقابل ذوب‌آهن بازی می‌کند.

   بازیکن مصدوم دیگری نیست که نگرانش باشید؟
تا جایی که خبر دارم، مصدوم دیگری نداریم و امیدوارم در 2بازی آینده هم کسی آسیب نبیند تا تمرینات را با نفرات کامل آغاز کنیم.

   نظر بعضی‌ها این است که بهتر بود تیم ملی زودتر به اردو می‌رفت. برای این کار باید لیگ تعطیل می‌شد که خیلی‌ها موافق این کار نیستند. از نظر خود شما اردوی تیم ملی در زمان مناسبی تشکیل می‌شود؟
من به‌عنوان مربی تیم ملی دوست دارم کارم را زودتر شروع کنم اما باید شرایط باشگاه‌ها و سازمان لیگ را هم درک کرد. کشورهای دیگر دیرتر از ما اردوهایشان را آغاز می‌کنند و زمان کمتری به تیم ملی می‌دهند. رابطه خوبی با سازمان لیگ داریم و نسبت به بقیه کشورها در زمان خوبی اردوها را آغاز می‌کنیم.

   بچیروویچ به‌عنوان مدیر تیم ملی انتخاب شد. او قبلا سرمربی تیم ملی ایران بوده. گفته می‌شود که او با نظر شما انتخاب شده. نگران نیستید که تداخل کاری داشته باشید یا بیشتر از یک مدیر در کار شما دخالت کند؟
من خودم با او صحبت کرده‌ام و با هم ملاقات داشتیم. ایشان به‌عنوان مدیر به وظایف خودشان آشنا هستند و حتما حد و مرز خودشان را حفظ می‌کنند و به اندازه یک مربی آگاه نظر می‌دهند. ایشان سال‌ها در چین کار کرده‌اند و می‌توانند کمک خوبی به ما بدهند.


با همان قبلی‌ها
چهره‌ جوان و خوب که زیاد داریم، بازیکنان بااستعدادی که خیلی خوب بازی می‌کنند ولی این پنجره برای ما خیلی حیاتی است و زمان کوتاه است. در این فرصت نمی‌توانیم بازیکنان جدید به اردو دعوت کنیم. ترجیح ما این است کسانی به اردو بیایند که قبلا با ما کار کرده‌اند و با کارمان آشنا هستند. فعلا زمان فرصت‌دادن به بازیکنان جدید را نداریم. ما از همان بازیکنان قبلی که 95درصدشان از بهترین‌های ایران هستند، استفاده می‌کنیم. سعی‌مان این است که در آینده بازیکنان جدید را به تیم تزریق و آزمایش کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید