• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174051
+
-

گام محکم مدعی اول

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، پتروپالایشی‌ها لیگ را با قدرت شروع کردند

مسابقات لیگ برتر کشتی با مصاف تیم‌های پتروپالایش بلیش تاکستان و نیروی زمینی ارتش در گروه نخست آغاز شد. در پایان این مسابقه پتروپالایش بلیش با اقتدار توانست نیروی زمینی ارتش را از پیش رو بردارد تا خیلی زود و طبق پیش‌بینی‌ها شانس اول صعود از گروه لقب بگیرد. پتروپالایش با در اختیار گرفتن کشتی گیران عنوان‌دار جهان در کنار تیم‌های صنایع مازندران و انبوه سازان هوتن از شانس‌های قهرمانی این دوره ازرقابت‌های لیگ برتر کشتی محسوب می‌شوند.

   برد یکطرفه
مسابقات در گروه نخست به‌صورت رفت و برگشت به فاصله زمانی 5‌ساعت در سالن امام‌خمینی(ره) برگزار شد، به این صورت که پتروپالایش بلیش و نیروی زمینی ابتدا از ساعت11 در دیدار رفت به مصاف هم رفتند و دیدار برگشت هم ساعت16 برگزار شد. در هر دو دیدار پتروپالایش بلیش با نتیجه مشابه 9 بر یک به پیروزی رسید. در هر دو دیدار هم پتروپالایشی‌ها بازنده رقابت وزن 79کیلوگرم بودند. پتروپالایشی‌ها بعد از شکست مصطفی قیاسی در دیدار رفت، در دیدار برگشت امیررضا طاهرخانی را روی تشک فرستادند که او هم شکست خورد. در ترکیب پتروپالایشی‌ها یک نکته حائز اهمیت وجود داشت و آن هم این بود که کادرفنی بسیاری از کشتی گیرانش را در وزنی بالاتر به میدان فرستاد. برای مثال علیرضا کریمی دارنده 3‌مدال جهانی که چندی پیش در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در 86‌کیلوگرم کشتی گرفته بود، در مقابل نیروی زمینی در وزن 92‌کیلوگرم روی تشک رفت، بهمن تیموری هم که کشتی‌گیر وزن 79‌کیلوگرم است، در 86کشتی گرفت و دانیال شریعتی نیا که کشتی‌گیر 97کیلوگرم است در 125‌کیلوگرم روی تشک رفت. به‌نظر این اقدام پتروپالایشی‌ها به خاطر این است که شاکله تیم آنها از تیم ملی امید تشکیل شده و از همین‌رو تعدادی از کشتی‌گیران آنها در اردوی تیم ملی حضور دارند.

   رونمایی از تیم کامران در قائمشهر
دیگر تیم مدعی گروه نخست تیم انبوه سازان هوتن است. مدیریت فنی این تیم برعهده کمیل قاسمی است. این تیم هم همانند پتروپالایش از کشتی گیران عنوان‌دار جهان در ترکیب خودش سود می‌برد که شاخص‌ترین آنها کامران قاسمپور، دارنده 2‌مدال طلای جهان در وزن 92‌کیلوگرم است. دیدار انبوه سازان هوتن و دانشگاه آزاد، 28‌مهرماه در سالن امامعلی حبیبی شهر قائمشهر برگزار خواهد شد. دیدار گروه دوم هم از روز 29مهرماه استارت می‌خورد.

   برنامه بازی‌ها
28مهرماه- مازندران - قائمشهر- سالن امامعلی حبیبی  
    دیدار اول رفت: انبوه سازان هوتن - دانشگاه آزاد اسلامی (ساعت 11)
    دیدار دوم برگشت: دانشگاه آزاد اسلامی - انبوه سازان هوتن (ساعت 16)

29مهرماه - مازندران- ساری- سالن سیدرسول حسینی  
    دیدار اول رفت: ستارگان ساری - مقاومت البرز (ساعت11)
    دیدار دوم رفت: شهدای پاس ساری - صنایع مازندران (ساعت12:30)
    دیدار اول برگشت: مقاومت البرز - ستارگان ساری (ساعت16)
    دیدار دوم برگشت: صنایع مازندران - شهدای پاس ساری (ساعت17:30)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید