• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173841
+
-

هیجان با لیگ کشتی

رقابت‌های آزاد از فردا استارت می‌خورد

مسابقات لیگ برتر کشتی از فردا جمعه 22‌مهرماه در سالن امام خمینی(ره) تاکستان آغاز خواهد شد. در نخستین مسابقه لیگ برتر کشتی آزاد، تیم پترو پالایش بلیش تاکستان به مصاف نیروی زمینی ارتش خواهد رفت. تیم پتروپالایش بلیش با توجه به کشتی‌گیرانی که به خدمت گرفته، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به‌حساب می‌آید و جدی‌ترین رقیبش در گروه نخست تیم انبوه‌سازان هوتن است. این دو تیم برای اینکه مشخص شود چه تیمی به‌عنوان تیم نخست از گروه صعود می‌کند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

  امیدواری یا ناامیدی؟
نیروی زمینی همانند تمام تیم‌های نظامی با اتکا بر کشتی‌گیران سرباز پا به این مسابقات گذاشته و حداقل روی کاغذ شانسی در مقابل پترو پالایش بلیش نخواهد داشت. تیم پتروپالایش که کارش را از لیگ دسته یک آغاز کرد، با هدایت احسان امینی که سابقه مربیگری تیم ملی را در کارنامه دارد، در رقابت‌های لیگ برتر شرکت خواهد کرد. 3‌سهمیه ملی‌پوش این تیم با جذب علیرضا سرلک در 57‌کیلوگرم، یونس امامی در 74‌کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125‌کیلوگرم پر شده است. از دیگر کشتی‌گیران نامداری که پترو پالایشی‌ها به خدمت گرفته‌اند می‌توان به علیرضا کریمی قهرمان جهان و آسیا، بهمن تیموری قهرمان آسیا، امیررضا معصومی قهرمانان جوانان جهان، عرفان الهی قهرمان جوانان جهان و امیرحسین و محمد صادق فیروزپور قهرمانان جهان در رده سنی جوانان و امید اشاره کرد. این تیم شاکله‌اش از تیم جوانان و امید است و همین مسئله در هفته اول لیگ می‌تواند برای آنها دردسر‌ساز شود. اگر تیم امید که هنوز ویزای نفراتش از سوی سفارت صادر نشده، راهی اسپانیا شود، تیم پترو پالایش بلیش با مشکلی جدی در ارنج کشتی‌گیرانش روبه‌رو خواهد شد. درصورت صادر شدن روادید این تیم حداقل تا پایان دور رفت همین مشکل را خواهد داشت.

   انبوه‌سازان؛ دیگر مدعی
 تیم انبوه‌سازان هوتن دیگر تیم مدعی لیگ برتر کشتی است که در گروه اول قرار دارد و جزو تیم‌های متمول لیگ محسوب می‌شود. کمیل قاسمی قهرمان جهان و المپیک به‌عنوان مدیر فنی، تیم قدرتمندی را برای انبوه‌سازان جمع کرده و کامران قاسمپور، محمد نخودی و امیرمحمد یزدانی به‌عنوان سهمیه ملی‌پوش به خدمت گرفته است. علی شعبانی، مجتبی گلیج، عزت‌الله اکبری، محمد نخودی، ایمان صادقی و حامد رشیدی از دیگر کشتی‌گیران سرشناس تیم انبوه‌سازان هستند که عنوان جهانی و آسیایی در کارنامه خود دارند.

  از 500تا 800میلیون
در بین تیم‌های حاضر در لیگ تاکنون هیچ تیمی برای جذب کشتی گیر خارجی اقدام نکرده و به‌نظر می‌رسد تیم‌های حاضر قصد دارند حداقل تا پایان دور رفت کارشان را با همین کشتی گیران داخلی به پایان برسانند. طبق اساسنامه لیگ هر تیم می‌تواند 2‌کشتی‌گیر خارجی و 3‌ملی‌پوش به خدمت بگیرد. از بین 10‌ملی‌پوش کشتی آزاد که به مسابقات جهانی بلگراد 2022اعزام شدند، 9‌کشتی‌گیر جذب 3تیم شدند و تنها رضا اطری دارنده مدال نقره جهان در سال 2022بدون تیم مانده است. طبق اطلاعات خبرنگار همشهری، پایین‌ترین رقم ملی‌پوشان درلیگ 500‌میلیون تومان و بیشترین رقم که به‌صورت رسمی در سازمان لیگ ثبت شده، 800میلیون بوده است. با توجه به اینکه لیگ کشتی نهایتا 2‌ماه به طول می‌انجامد، باید گفت قرارداد کشتی گیران نسبت به رشته‌های دیگر ازجمله والیبال یا بسکتبال که بیش از 6‌ماه درگیر لیگ هستند، قراردادهای معقولی است.

رقابت‌های گروه دوم هم از 29‌مهر ماه آغاز خواهد شد که در آن گروه تیم صنایع مازندران با هدایت رضا یزدانی و تیم ستارگان ساری با هدایت مرتضی قربانی شانس زیادی برای صعود به نیمه نهایی دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید