• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17353
+
-

هزینه درمان برای توریست‌ها


توریسم پزشکی ازجمله حوزه‌های کسب درآمد جدید در ایران است که در سال‌های اخیر توجه توریست‌های خارجی به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس را به‌خود جلب کرده است. ایران با دارا بودن پزشکان ماهر و از طرفی به‌صرفه بودن قیمت خدمات درمانی برای مسافران خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی در چند سال اخیر توانسته درآمد ارزی خود را در زمینه توریسم پزشکی تا حدی ارتقا دهد.

بیماران عموما از طریق وب‌سایت‌های مربوط به شرکت‌های توریسم پزشکی با خدمات درمانی، قیمت هر درمان و پروفایل پزشکان آشنا می‌شوند و این شرکت‌ها با ادامه روند ارتباط با بیماران خدمات اخذ ویزا، بلیت، رزرو بیمارستان و هتل را برایشان انجام می‌دهند. نکته جالب توجه اینکه بیشترین درخواست توریست‌های پزشکی خدمات زیبایی است تا درمانی. در سال گذشته بیشتر مسافرانی که برای خدمات درمانی - زیبایی - به ایران آمدند از کشورهایی چون استرالیا، انگلیس، عراق، عمان و افغانستان بودند. بیشترین درخواست‌ها به‌ترتیب برای جراحی زیبایی بینی، کاشت مو، جراحی‌های زیبایی پوست و جراحی‌های درمان چاقی است که دلیل عمده آن هزینه‌بر بودن انجام چنین درمان‌هایی در کشورهای پیشرفته‌تر و نبود اعتماد کامل به پزشکان غربی است.

سال گذشته از عمان زن و شوهری برای جراحی «گستریک اسلیو» -حلقه معده - به ایران آمدند. هزینه این جراحی بین 35 تا 40میلیون تومان بود و بعد از یک هفته اقامت در ایران این زوج به کشور خود بازگشتند و ازجمله نکات مثبت سفرشان را ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کمترین زمان ممکن و بهترین کادر پزشکی می‌دانستند. مسافران کشورهای انگلیس و استرالیا بیشتر متقاضی جراحی‌های زیبایی بینی و کاشت مو بودند. هزینه این عمل‌ها بسته به نوع بیمارستان و پزشک میانگین بین 6 تا 8 میلیون تومان برای عمل بینی با احتساب 5 تا 6 روز هزینه اقامت آنها در هتل 3ستاره و 4 تا 5میلیون تومان هزینه کاشت مو با احتساب 3روز اقامت آنها در هتل 3ستاره بود.

از جمله درمان‌هایی که بیشترین درخواست را از کشورهای افغانستان و پاکستان دارد درمان نازایی است زیرا در پاکستان درمان نازایی ازجمله درمان‌های چالشی است و دولت از چنین درمانی حمایت نمی‌کند و پیگرد قانونی دارد.

 درمان نازایی برای توریست‌های حوزه خاورمیانهدر سال‌های اخیر رشد داشته و توریست‌ها با اقامت 20روزه در ایران و با صرف 14 تا 18میلیون تومان درمان خود را در ایران انجام می‌دهند. بیشترین شرکت‌های خدمات توریسم پزشکی در تهران، یزد، کیش و شیراز دایر هستند که علاوه بر خدمات پزشکی به مسافران با اخذ مبلغ اضافه بر خدمات درمانی، خدمات تفریحی هم ارائه می‌دهند که اکثرا به دلار، یورو و پوند و نه به تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید