• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173439
+
-

امیدواری

آزادکاران و فرنگی‌کاران امید ایران درصورت حضور در اسپانیا شانس اصلی قهرمانی جهان به‌حساب می‌آیند

امیدواری

مسابقات کشتی فرنگی و آزاد امیدهای (زیر 23‌سال) قهرمانی جهان، از 25‌مهر تا اول آبان در شهر پنتبدرا در اسپانیا برگزار می‌شود. حضور تیم ملی ایران در این مسابقات هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی با این حال هر دو تیم آزاد و فرنگی در اردوی شبانه‌روزی به‌سرمی‌برند تا خودشان را برای حضوری قدرتمند در این رقابت‌ها آماده ‌کنند.

فرنگی؛ ترکیبی از جوانان و بزرگسالان
تیم ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی با کشتی‌گیرانی که در اختیار دارد مدعی اصلی عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. پس از مسابقات جهانی 2022صربستان، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از سمتش کنار رفت و با تصمیم فدراسیون حسن رنگرز جای او را گرفت؛ چهره‌ای که سابقه سرمربیگری تیم ملی کشتی مراکش و مدیریت تیم ملی کشتی فرنگی ایران را در کارنامه دارد و به واسطه کسب مدال طلا و برنز جهان، نامی آشنا برای اهالی کشتی به‌حساب می‌آید. از سال گذشته با نظر فدراسیون کشتی هدایت تیم امید به سرمربیان تیم بزرگسالان سپرده شد تا درستکار و رنگرز با حفظ سمت هدایت تیم امید را هم در دست داشته باشند. به این ترتیب این نخستین حضور رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از زمان دریافت حکم سرمربیگری از سوی علیرضا دبیر خواهد بود. او خیلی امیدوار است با ستارگانی که در اختیار دارد روی سکوی نخست مسابقات امیدها قرار بگیرد تا شروع بی‌حرف و حدیثی به‌عنوان سرمربی تیم ملی داشته باشد. تیم رنگرز ترکیبی از نفرات تیم ملی جوانان و بزرگسالان است که همگی تجربه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان یا جوانان را دارند. پویا دادمرز در 55‌کیلوگرم، امید آرامی در 60‌کیلوگرم، ایمان محمدی در 63‌کیلوگرم، سیددانیال سهرابی در 67‌کیلوگرم، امیر عبدی در 72‌کیلوگرم، محمدرضا مختاری در 77‌کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در 82‌کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در 87‌کیلوگرم، علی عابدی درزی در 97کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در 130‌کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در مسابقات امیدهای جهان هستند. در این بین پویا دادمرز و محمدرضا مختاری ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی صربستان 2022بودند که حالا با تشخیص کادر فنی قرار است در فاصله زمانی کمتر از 2ماه در مسابقات جهانی امیدها هم روی تشک بروند. علی اکبر یوسفی هم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در مقابل امین میرزازاده شکست خورد و شانس حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را از دست داد و حالا قرار است در امیدهای جهان کشتی بگیرد. یوسفی مدال طلای جهان در رده سنی بزرگسالان در سال 2021را در اختیار دارد و مدعی اصلی کسب مدال طلا در این وزن محسوب می‌شود. رقابت‌های کشتی فرنگی زیر 23‌سال جهان روزهای 25تا 27‌مهرماه برگزار خواهد
شد.

فرصت طلایی!
رنگرز این فرصت را دارد که با این ستارگان کارش را با قهرمانی آغاز کند ولی اگر موفق به حضور در مسابقات جهانی امیدها نشود، نخستین میدان او به‌عنوان سرمربی ایران، مسابقات جام‌جهانی باکو است که قرار است اواسط آبان ماه برگزار شود. حضور تیم ایران در مسابقات امیدها از جایی با شک و تردید همراه شده که سفارت اسپانیا چند روزی به بهانه اختلال اینترنت از دریافت مدارک کشتی‌گیران خودداری می‌کرد اما در نهایت اواخر هفته گذشته مدارک را تحویل گرفت، با این‌وجود تا به حال خبری از صدور ویزای کشتی‌گیران نشده است. ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی درباره شرایط دریافت روادید از سوی سفارت اسپانیا می‌گوید: «با‌توجه به پیگیری فدراسیون کشتی، وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، اتحادیه جهانی کشتی و سفارت اسپانیا سرانجام مدارک را تحویل دادیم. علیرضا دبیر هر روز در تماس بود و پیگیری زیادی انجام داد و نهایتا موفق شدیم سفارت اسپانیا را برای دریافت مدارک مجاب کنیم. حالا منتظریم ببینیم چه اتفاقی برای صدور روادید رخ خواهد داد. همین که مدارک را تحویل دادیم، باید امیدوار باشیم که روادید هم صادر شود.»


آزاد هم مدعی است
در کشتی آزاد هم شرایط همانند فرنگی است. تیمی که در نبود پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، زیرنظر محسن کاوه به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی و سرمربی جوانان تمرین می‌کرد، با مشخص شدن نفراتش می‌توان به قدرت بالایش پی برد. احمد محمدنژاد جوان در 57‌کیلوگرم، آرمین حبیب‌زاده در 61‌کیلوگرم، کیان محمودجانلو در 65‌کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 70‌کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در 74‌کیلوگرم، محمد نخودی در 79‌کیلوگرم، سجاد غلامی در 86‌کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در 92‌کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در 97‌کیلوگرم و امیررضا معصومی در 125‌کیلوگرم، آزادکاران ایران در مسابقات امیدهای جهان در کشتی آزاد هستند. ترکیبی از تیم ملی بزرگسالان و جوانان که امید زیادی به این تیم در کسب عنوان قهرمانی وجود دارد. امیرمحمد یزدانی بعد از اینکه نتوانست در مسابقات جهانی بزرگسالان کشتی بگیرد، حالا قرار است به مسابقات امیدها اعزام شود. محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان در مسابقات صربستان با مصدومیت سبحان یاری، ملی‌پوش ایران در وزن 79‌کیلوگرم در مسابقات امیدهای جهان شد تا مدال ایران در این وزن تضمین شود. سایر کشتی‌گیران اعلام شده هم مدال‌داران رقابت‌های جوانان جهان هستند و درصورت اعزام تیم آزاد به مسابقات امیدها، کسب عنوان قهرمانی دور از دسترس این تیم نخواهد بود. رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23‌سال جهان روزهای 29‌مهر تا اول آبان برگزار خواهد شد.

امید با درستکار
درستکار پیش از این درگیر تیم بزرگسالان بود و لی به محض  بازگشت از صربستان به اردوی  تیم ملی امید رفت و هدایت این تیم را به‌عنوان سرمربی  برعهده گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید