• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 مهر 1401
کد مطلب : 173388
+
-

کمپِ کارلوس!

بعد از برگزاری اردوی اتریش، حالا مهم‌ترین دغدغه کارلوس کی‌روش انتخاب فهرست نهایی برای جام جهانی است. او مثل همیشه، مجموعه‌ای از عوامل را برای این کار در نظر می‌گیرد و حساسیت‌های خاص خودش را در این مورد به نمایش می‌گذارد. این بار تعداد لژیونرهای تیم ملی بیشتر از همه دوره‌های قبلی جام جهانی است و کی‌روش این روزها با تمرکز زیادی، لیگ برتر را زیرنظر گرفته تا بازیکنان شاغل در لیگ‌های داخلی را نیز بسنجد. فهرست تازه او برای مینی کمپ مهره‌های داخلی چند تغییر غافلگیرکننده در خودش دارد. در بین نفراتی که با تیم ملی راهی اردوی اتریش شدند، نام «صالح حردانی» در کمپ جدید تیم ملی دیده نمی‌شود. او البته در اتریش نیز، برای تیم ملی به میدان نرفت. صالح این دو هفته در استقلال نیز نیمکت‌نشین بوده و این مسئله موجب شده است که شانس حضور او در فهرست نهایی تیم ملی نیز به حداقل برسد. کی‌روش پس از کنار گذاشتن حردانی، یک استقلالی دیگر را بعد از مدت‌ها به تیم ملی دعوت کرده است. او که همیشه به بازی «روزبه چشمی» اعتقاد داشته و او را یک مدافع مدرن می‌دانسته، حالا در روزهایی به سراغ چشمی رفته که او به‌عنوان یک هافبک در استقلال توپ می‌زند. روزبه با وجود غیبت در فهرست و اردوی قبلی، حالا صاحب یک فرصت دقیقه نودی برای درخشیدن در اردو و محک زدن شانس سفر به قطر شده است. کارلوس همچنین محمد محبی را نیز به اردو فراخوانده است. بازیکنی که مهم‌ترین گلزن این روزهای استقلال به شمار می‌رود. حالا معلوم شده که چرا ساپینتو در شروع فصل تا این اندازه به‌دنبال جذب محبی بود. او حالا یکی از امیدوارکننده‌ترین چهره‌های این فصل باشگاه به شمار می‌رود و یک شانس دیگر در تیم ملی را نیز تجربه خواهد کرد.
حضور محمد خدابنده‌لو در اردوی تیم ملی نیز، یک شانس دیگر برای این بازیکن خواهد بود. او قبل از اردوی اتریش، در تیم ملی حضور داشت اما به اتریش نرفت. با وجود این خدابنده‌لو به درخشش در لیگ با گل گهر ادامه داد و این هفته نیز با 2‌گل و یک‌پاس‌گل، نقش بسیار مهمی در برد پرگل و صدرنشینی تیم قلعه‌نویی ایفا کرد. کی‌روش این شانس را به رامین رضاییان و امید نورافکن نیز داده است که همراه تیم ملی باشند؛ 2‌بازیکنی که به‌دلیل مشکلات ویزا، نتوانستند ایران را در سفر قبلی‌اش همراهی کنند. در فهرست نفراتی که امیدی هر چند اندک برای رفتن به قطر دارند، باید به آرمین سهرابیان و سامان فلاح نیز اشاره کرد؛ 2‌مدافع که فصل خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و حالا شاید مدافعان رزرو کارلوس کی‌روش برای جام جهانی هستند.
فهرست تازه کارلوس کی‌روش می‌تواند عملا به‌معنای پایان رؤیای رسیدن به قطر برای چند ستاره باشد. یکی از آنها محمدرضا اخباری است که با وجود فرم خوب در تراکتور، جایی در فهرست گلرهای تیم ملی ندارد. فهرستی شلوغ و سرشار از ستاره که رقابت در آن بسیار دشوار خواهد بود. کی‌روش عملا مهدی قایدی را نیز از تیم کنار گذاشته است. بازیکنی که این روزها در استقلال نیز اصلا خوب بازی نمی‌کند. سروش رفیعی، سعید صادقی و رضا اسدی را نیز باید خارج از ماتریس ذهنی کی‌روش برای جام جهانی بدانیم. او بخش مهمی از انتخاب‌هایش را انجام داده و برای موقعیت‌های غیرمنتظره نیز نقشه‌هایی کشیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید