• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 مهر 1401
کد مطلب : 173378
+
-

نکته بازی/ این همه تماشا کردی، همین؟

ژوزه مورایس از روز اولی که به ایران آمد و هدایت سپاهان را بر عهده گرفت، روی پرسپولیس به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین رقبای تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده بود؛ طوری که بازی هفته اول قرمزها در خانه ذوب‌آهن را از نزدیک تماشا کرد و هفته دوم هم در رفتاری جالب‌تر بلافاصله بعد از بازی سپاهان برابر نساجی به تهران آمد تا مسابقه پرسپولیس با فولاد را در آزادی تماشا کند. آن زمان کلی هم از حرفه‌ای‌گری مورایس تجلیل شد که طبیعتا هنوز در جای خودش محفوظ است، اما قاعدتا باید ثمره این همه ریزبینی را در بازی مستقیم 2تیم می‌دیدیم که این اتفاق رخ نداد. نخستین بازی سپاهان- پرسپولیس با حضور مورایس به نمایشی کند و ملال‌آور تبدیل شد که بعید است حامیان مربی پرتغالی را هم راضی کرده باشد.

یک نفر را بگذارید تعقیبش کند
بازی استقلال و فولاد حاوی صحنه‌های مشکوک داوری بود که حسابی در مورد آنها بحث شده است. استقلالی‌ها مدعی‌اند 3 تا 4 پنالتی به سود آنها گرفته نشده، اما تا جایی که ما دیدیم برخی کارشناسان داوری تنها یک صحنه را که مربوط به تکل مدافع فولاد زیر پای رضا میرزایی می‌شد، پنالتی تشخیص داده‌اند. همین هم  در حدی استقلالی‌ها را خشمگین کرده که سخنگوی این باشگاه خواهان شنود مکالمات تلفنی داور شده است! فرشید سمیعی گفته: «من از ریاست محترم فدراسیون استدعا دارم از مقامات قضایی و حدود اختیارات دادستان استفاده و ورود کنند. چه اشکالی دارد تلفن داوران، بستگان‌شان و سیستم‌های کامپیوتری آنها شنود شود و بررسی دقیق صورت بگیرد؟» می‌خواهید یک نفر را بگذارند شبانه‌روز حاج‌ملک را تعقیب کند؟ اینطوری راضی می‌شوید؟

زنگ خطر
در مسابقات این هفته لیگ قطر الاهلی که هر دو مدافع میانی فیکس تیم ملی ایران یعنی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان را در اختیار دارد، با 4گل برابر السد شکست خورد. هم شجاع و هم کنعانی در این بازی فیکس بودند و بغداد بونجاح موفق به ثبت هت‌تریک شد. این نتیجه در حالی رقم خورده که تیم‌های قطری در فصل جاری امکان استفاده از بازیکنان ملی‌پوش خود را ندارند و به همین دلیل السد برخلاف فصول گذشته نتایج بسیار ضعیفی گرفته است. برتری برابر الاهلی دومین پیروزی السد در 7هفته ابتدایی فصل بوده که تازه آنها را به رده نهم جدول 12تیمی لیگ ستارگان رسانده است. در چنین شرایطی حق بدهید که شکست پرگل تیم شجاع و کنعانی را نوعی زنگ خطر برای تیم ملی بدانیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید