• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 مهر 1401
کد مطلب : 173318
+
-

قلب‌تان به سلامت باد

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید با آنها ریسک بیماری قلبی و حمله قلبی را کاهش دهید، فشارخون، قند خون و کلسترول خون‌تان را در سطح سالمی نگه‌دارید.

رژیم غذایی برای سلامت قلب
بسیاری از توصیه‌ها برای سلامت قلب متمرکز بر تغذیه هستند. انجمن قلب آمریکا توصیه‌های غذایی زیر را برای سلامت قلب ارائه داده است:
مصرف انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، مصرف غلات سبوس‌دار، مصرف پروتئین‌های کم‌چرب مانند ماهی و پروتئین‌های گیاهی از توفو و دیگر منابع، مصرف روغن‌های مایع مانند روغن زیتون و روغن آووکادو، محدودکردن مصرف غذاهای فراوری شده، محدودکردن مصرف قندهای اضافه، محدودکردن مصرف نمک و اجتناب از مصرف الکل.

ورزش برای سلامت قلب
فعالیت بدنی نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد. ورزش می‌تواند کمک کند وزن سالمی داشته باشید، خصوصاً اگر همراه با یک رژیم غذایی سالم باشد. ورزش با شدت متوسط و شدید، عملکرد قلب و عروق را در افرادی که نارسایی قلبی دارند بهبود می‌دهد. انواع ورزش با شدت‌های گوناگون برای سلامت قلب مفیدند:
ورزش هوازی:   ورزش هوازی به هر حرکت بدنی گفته می‌شود که شدت کافی برای اینکه ضربان قلب را بالا ببرد و موجب تعریق شود را دارد. فعالیت بدنی با شدت متوسط می‌تواند ریسک بیماری قلبی را با بهبود فشارخون و پایین آوردن سطح کلسترول کاهش بدهد.
تمرین‌های قدرتی: تحقیقات نشان داده تمرینات استقامتی همراه با تمرینات هوازی برای کسانی که بیماری عروق کرونری دارند، مفیدتر از تمرینات هوازی به‌تنهایی است. تمرین استقامتی، ظرفیت و توان فرد را برای ورزش افزایش داده و به بهترشدن کیفیت زندگی او کمک می‌کند. 
حرکات انعطاف‌پذیری: بدون انعطاف‌پذیری بدنی، بدن برای انجام بعضی از تمرینات هوازی یا قدرتی دچار مشکل خواهد شد. محققان می‌گویند کشش در این تمرینات باید تا حدی باشد که کمی احساس گرفتگی یا ناراحتی کنید و باید این تمرینات را دست‌کم 2 تا 3 بار در هفته یا هر روز انجام دهید.

تغییر سبک زندگی 
علاوه بر تغذیه و ورزش، تغییرات و اصلاحاتی در سبک زندگی هم می‌توانند به سلامت قلب شما کمک کنند: سیگار را ترک کنید، استرس‌تان را کاهش بدهید و الکل مصرف نکنید. شما باید به خواب‌تان هم اهمیت بدهید؛ زیرا خواب برای سلامتی و تندرستی عمومی‌تان، ازجمله سلامت قلب‌تان مهم است. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید