• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173230
+
-

نکته بازی/ دیگر 4تا نزنید

یکی از خوبی‌های فوتبال ایران این است که مربیانش تحت هر شرایطی یک توجه برای ناکامی پیدا می‌کنند. امسال حمید مطهری در نساجی تیم خوبی ساخته که بحثی هم در موردش وجود ندارد، اما این تیم در هفته هشتم برابر مهمانش ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رسید تا شنونده یکی از آن بهانه‌های معرکه باشیم. مطهری همه‌‌چیز را به برتری 4گله هفته قبل نساجی برابر نفت مسجدسلیمان ربط داد و گفت: «تیمی که در فاصله 5 روز آن فشار وحشتناک را بیاورد و با 4 گل به پیروزی برسد یک مقدار بازسازی ذهنی و فیزیکی‌اش سخت می‌شود. بازیکنان ما به لحاظ ذهنی خسته بودند.» یعنی چون در یک بازی 4گل زدید، دیگر ذهن بچه‌ها برای مسابقات بعد نمی‌کشد؟ پس نقش کادر فنی چیست؟ خوب دیگر 4تا نزنید.

تکلیف همه روشن شد
انصافا حرکات ساپینتو طوری است که دفاع کردن از او را دشوار، بلکه ناممکن می‌کند. حتی کسانی که از تیم او راضی هستند هم نسبت به رفتارهای سرمربی استقلال انتقاد دارند و معتقدند این خشم غیرقابل مهار و غیرموجه، فقط به ضرر باشگاه تمام می‌شود. ساپینتو بازی مهم با فولاد را به‌خاطر اخراج در برابر گل‌گهر از دست داد و البته محرومیت او همچنان ادامه خواهد داشت. در این بین اما حسن آقای روشن مثل همیشه حضوری به موقع در صحنه داشت و تکلیف کار را با یک جمله روشن کرد: «ساپینتو مریض است.» شاید در برداشت اول به سرمربی استقلال بر بخورد، اما اگر او اظهارنظرهای روشن در مورد بقیه مربیان خارجی این تیم را مرور کند، درخواهد یافت که حسن آقا به او لطف هم داشته است! 

عجله نکنید
چندی پیش که خبر مصدومیت شیخ دیاباته منتشر شد، بررسی‌های پزشکی نشان می‌داد ممکن است او تا بعد از مسابقات جام‌جهانی قادر به حضور در میادین نباشد. با این حال گویا شرایط مهاجم مالیایی بهتر از حد انتظار بوده و این بازیکن تمریناتش را آغاز کرده است. شرایط طوری است که گفته می‌شود شاید شیخ پیش از وقفه مجدد در لیگ برتر امکان بازی برای تیم را داشته باشد، اما بهتر است مسئولان پرسپولیس در این مورد زیاد عجله نکنند. از یک سو سوابق دیاباته نشان می‌دهد که او برخلاف قد و هیکل تنومندش زیاد مصدوم می‌شود و از سوی دیگر پرسپولیس هم در زمینه بازی دادن عجولانه به نفرات آسیب‌دیده و تشدید مصدومیت آنها مثل امید عالیشاه و وحید امیری کارنامه خوبی ندارد. در نتیجه خوب است پرسپولیسی‌ها خویشتن‌دار باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید