• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173212
+
-

مازوت‌سوزی به اعتماد‌سوزی منجر می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بر استفاده این سازمان از همه ظرفیت‌های قانونی برای اجرای قانون هوای پاک تأکید کرد.
به‌گزارش همشهری از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در دیدار با بازرس قضایی و کارشناسان دفتر امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور گفت: اکنون ۹کلانشهر با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند. بسیاری از بیماری‌ها نیز در اثر همین معضل به‌وجود می‌آید.
وی با اشاره به چالش تامین اعتبارات در زمینه اجرای قانون هوای پاک، افزود: متأسفانه مردم ما در حال سازگاری با مشکل آلودگی هوا هستند و این موضوع پیامدهای زیانباری دارد. معاون رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت همکاری قوای سه‌گانه در زمینه کاهش آلودگی هوا در کشور، تصریح کرد: اکنون صندوق ملی محیط‌زیست در خدمت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است و جدای از اعطای تسهیلات به طرح‌های کاهش آلودگی هوا، در مسائل آموزشی محیط‌زیست هم ورود پیدا کرده است. معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به پیش‌بینی ۱۷۴تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی در قانون هوای پاک، گفت: بعضی از شهرها به سمت وضعیت جوی خطرناک در حال حرکت هستند و دستگاه‌های اجرایی باید با عمل به تکالیف خود مانع از این اتفاق شوند. سلاجقه یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم را عدم‌قطعی برق با وجود تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها برشمرد و گفت: با وزارت نفت پیمان بسته‌ایم که امسال خیلی از مازوت سوزی‌ها را حذف کند زیرا مازوت‌سوزی باعث اعتمادسوزی در جامعه می‌شود. وی همچنین از برگزاری جلساتی با ۶ وزارتخانه برای کاهش آلودگی هوا در فصول سرد سال خبر داد. در این جلسه همچنین بازرس قضایی دفتر امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید محیط‌زیست را فراتر از دستگاه‌های دیگر بدانند، گفت: سازمان محیط‌زیست باید دارای تجهیزات پهپادی و نظارت بر حوزه مسئولیت خود باشد. بابازاده، نقش سازمان بازرسی کل کشور را شناسایی گلوگاه‌های فساد و هدفگذاری عنوان کرد و افزود: سازمان بازرسی جنبه اصلاحی و پیشگیرانه از بروز تخلفات دارد. وی ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با دستگاه‌های مسئول در قانون هوای پاک برگزار و تکالیف آنها و انتظارات خود را تشریح کردیم و امیدواریم شاهد اقدامات مؤثر و چشمگیری در این زمینه باشیم. بازرس قضایی دفتر امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه گزارش جامع و کاملی در این زمینه تهیه و به ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور ارائه شده، تأکید کرد: اگرچه ما با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و در انجام وظایف خود اهمال می‌کنند، تعارف نداریم و با آنها برخورد می‌کنیم اما هدف ما در وهله اول اصلاح امور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید