• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 12 مهر 1401
کد مطلب : 173095
+
-

وضعیت نامشخص آرتمیس ۱

ناسا هنوز تاریخ جدیدی برای پرتاب آرتمیس ۱ به کره ماه را مشخص نکرده است. 3 پرتاب اخیر این راکت لغو شد و هم‌اکنون نگرانی‌های زیادی نسبت به اینکه آرتمیس ۱ به‌دلیل بروز مشکلات جدی هیچ‌گاه پرتاب نشود، وجود دارد.
به گزارش روزنامه سان، ریچارد اسپید که مدت‌هاست برنامه پرتاب راکت‌ها به فضا را دنبال می‌کند، در گفت‌وگویی بر این نکته تأکید کرد که محدودیت‌ها و اضطرار زمانی برای پرتاب این راکت سیستم فضایی وجود دارد. درصورتی که آژانس فضایی آمریکا پرتاب آرتمیس را به تعویق بیندازد این مسئله می‌تواند به فاجعه منجر شود.
اسپید می‌گوید: «سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) از اجزای باقی مانده از برنامه شاتل فضایی ازجمله موتورها و بخش‌های تقویت‌کننده استفاده کرده بود که این مسئله باید باعث صرفه‌جویی در زمان و پردازش ساده می‌شد. اما هیچ‌یک از این اتفاقات رخ نداده و برنامه‌های آرتمیس یک سال تأخیر دارد و پرتاب این راکت گرفتار مسائلی نظیر نشتی در زمان پرتاب شده است.»
این تحلیل‌گر ادامه داد: «تصمیم به انتقال موشک به ساختمان مونتاژ، با توجه به وضعیت آب و هوایی، تصمیم درستی بود، اما به این معنی خواهد بود که پرتاب این راکت فضایی در اوایل اکتبر و به‌احتمال زیاد ماه نوامبر انجام نخواهد شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید