• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17307
+
-

در ترکیه چه خبر است؟

در ترکیه چه خبر است؟

بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران صبح دیروز به‌وقت محلی پس از صرف صبحانه با حضور در زمین تمرینی تیم بشیکتاش ترکیه دومین جلسه تمرینی خود را در این کشور برگزار کردند. این تمرین از ساعت10 صبح به‌مدت 90دقیقه برگزار شد و بازیکنان تیم‌ملی در فضایی شاد و در عین حال جدی به تمرین پرداختند. سرمربی تیم‌ملی پیش از شروع این تمرین به مدت 10دقیقه برای بازیکنان به گفت‌وگو پرداخت و اهداف تاکتیکی خود را در این جلسه تمرینی برای بازیکنان تشریح کرد.
کارلوس کی‌روش با استفاده از شرایط تمرینی موجود در کمپ و با توجه به حضور بازیکنان در این جلسه تمرینی، برنامه های تاکتیکی خود را در راه آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی با بازیکنان مرور کرد. 3دروازه‌بان حاضر در اردو نیز زیر نظر مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی به تمرینات اختصاصی پرداختند و زمانی که بازی درون تیمی برگزار شد به سایر بازیکنان اضافه شدند. این تمرین در هوای مطبوع شهر استانبول برگزار شد. ملی‌پوشان فوتبال ایران عصردیروز هم به تمرین پرداختند.
     نظارت ویژه کی‌روش در تمرین تیم‌ملی 
سرمربی تیم‌ملی در جریان تمرینات تیم‌ملی با وسواس و نظارت ویژه‌ای حضور دارد. کارلوس کی‌روش در این تمرین بارها و بارها با سوت‌های خود تمرین را قطع می‌کرد تا نکات تاکتیکی را به شاگردان خود گوشزد کند، کی‌روش که البته بابت لیست تیم‌ملی مورد انتقاد قرار گرفته، در تمرین دیروز تمام تمرکزش را قرار داد تا بتواند حس امنیت و روحیه بالا را به بازیکنان تیم‌ملی تزریق کند. تیم‌ملی که در جام‌جهانی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است به‌زودی دیداری دوستانه با ترکیه برگزار خواهد کرد.
همچنین یکی از نکاتی که درباره ورزشگاه فاتح تریم وجود دارد، این است که به‌دلیل دور بودن از مرکز شهر، دسترسی آن چندان راحت نیست و به خصوص ایرانی‌های ساکن استانبول برای حضور در ورزشگاه باید مسافتی طولانی را طی کنند. گفته می‌شود هزینه رسیدن از مرکز شهر به ورزشگاه برای کسانی که خودروی شخصی نداشته باشند، چیزی حدود 150 تا 200 لیر خواهد بود.
     تلاش اشکان و شجاعی برای بهبودی 
اشکان دژاگه و مسعود شجاعی دو نفر از 3مصدوم تیم‌ملی در هفته های اخیر بودند که در ایران و خارج از ایران به‌صورت اختصاصی به تمرین می پرداختند اما پس از حضور در ترکیه این دو بازیکن مهم تیم‌ملی تمرین خود را با سایر بازیکنان آغاز کردند و همین موضوع باعث امیدواری کادرفنی شد تا در صورت نیاز بتوانند از این دو بازیکن استفاده کنند. البته کی‌روش و کادرش پیش از حرکت به سوی ترکیه احتمالا به حضور آنها کاملا خوشبین بودند چرا که در غیر این صورت قلم قرمز بر روی نام آنها می‌کشیدند. اشکان دژاگه در زمستان گذشته و پس از انجام اولین بازی برای ناتنگهام فارست دچار مصدومیت از ناحیه کشاله ران شد و پس از جراحی روند بهبودی خود را آماده کرد. شجاعی ولی بر خلاف این بازیکن پس از انجام بازی های فراوان برای آ.ا‍‌ک آتن در هفته‌های اخیر دچار مصدومیت شد.
     بزرگ‌ترین مشکل هواداران برای تماشای ایران - ترکیه
موقعیت ورزشگاه محل برگزاری دیدار تیم‌های ایران و ترکیه خارج از شهر استانبول است و به این دلیل حضور در ورزشگاه برای ایرانی‌های مقیم ترکیه کمی سخت است. تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکیه روز هفتم خرداد در یک بازی تدارکاتی در شهر استانبول به‌مصاف هم می‌روند. این دیدار برای شاگردان کارلوس کی‌روش حکم اولین بازی از آخرین مرحله آماده‌سازی قبل از رقابت‌های جام‌جهانی را دارد. بلیت‌های این بازی هم اکنون در حال فروش است و ظرفیت برخی جایگاه های معدود آن هم پر شده است. قیمت این بلیت‌ها از 54لیر ( حدود 80‌هزار‌تومان) در جایگاه‌های پشت دروازه  تا 250‌لیر(350‌هزار تومان)، که مربوط به جایگاه‌های روبه‌رو و اصلی ورزشگاه است، در سایت فروش آن اعلام شده است.
     لبخند رضایت رامین در تمرینات  
صبح دیروز دومین تمرین تیم‌ملی ایران در کمپ تمرینی باشگاه بشیکتاش ترکیه برگزار شد و بازیکنان ایران تمرینات شادابی را پشت‌سر گذاشتند. رامین رضاییان یکی از لژیونرهای تیم‌ملی است که از اردوی ترکیه به‌جمع ملی‌پوشان اضافه شده و خود را برای حضور موفق در جام‌جهانی آماده می‌کند. اما در این میان تصمیم سرمربی پرتغالی ایران مبنی بر حذف وریا غفوری از تیم‌ملی بیشتر از همه باعث خوشحالی رضاییان شد. مدافع ایرانی تیم اوستنده بلژیک حالا امید بیشتری به حضور در ترکیب ایران مقابل رقبای خود دارد و فقط پژمان منتظری را رقیب اصلی خود می‌داند. همین مساله باعث شده رضاییان با داشتن لبخند رضایتی بر لب در تمرینات تیم‌ملی حضور پیدا کند و از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل برخوردار باشد. 
لازم به ذکر است تیم‌ملی ایران در اولین بازی تدارکاتی خود در اردوی ترکیه، روز هفتم خرداد به مصاف تیم‌ملی این کشور می‌رود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید