• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172862
+
-

کاهش استرس در روزهای ابتدایی مدرسه

نگاه
کاهش استرس در روزهای ابتدایی مدرسه

مدرسه رفتن کودکان علاوه بر اینکه می‌تواند شوق‌انگیز باشد ممکن است باعث بروز استرس در کودکان نیز شود که همین استرس به‌دنبال خود مشکلاتی را در خواب، عملکرد مغز و حتی سلامت آنها به‌وجود می‌آورد. اگر کودک شما دچار استرس برای رفتن به مدرسه شد، بهتر است راهکارهای زیر را تجربه کنید:
  گوش کنید: نخستین قدم برای کاهش استرس رفتن به مدرسه در کودکان این است که به آنچه درون آنها می‌گذرد گوش دهید. مکالمه را با پرسیدن اتفاقی در مورد مدرسه درحالی‌که در حال رانندگی به خانه یا در سوپرمارکت یا انجام کارهای روزمره هستید، شروع کنید. آنها را تحت‌‌فشار قرار ندهید و به‌دنبال پاسخ فوری نباشید.
  در مورد تکالیف صحبت کنید: تکالیف مدرسه یکی از دلایل استرس مدرسه در کودکان است. اگر آنها تازه به مدرسه یا مقطع جدید رفته‌اند، سر میز آشپزخانه یا قبل از اینکه به سراغ تکالیف بروند، در مورد کار با آنها صحبت کنید. همچنین کمک کنید تا برای انجام تکالیف برنامه‌ریزی کنند.
  یک برنامه روتین برای صبحانه تنظیم کنید: این برنامه می‌تواند شامل چیدن بشقاب‌ها و آماده‌کردن صبحانه با هم، به‌منظور چند دقیقه زودتر بیدارشدن برای کمک به کاهش استرس صبحگاهی باشد. سعی کنید صبح‌ها را با آرامش آغاز کنید و در مورد برنامه‌ریزی برای روز مشتاق باشید تا استرس مدرسه رفتن برای کودک کم شود.
  قوانینی را که مدرسه فرزندتان دارد بدانید: اگر دیر به کلاس برود چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا وسایل الکترونیک مجاز هستند؟ لباس فرم مدرسه چیست؟ در جلسات مدرسه برای والدین شرکت کنید ت ا بتوانید آنچه که از فرزندتان انتظار می‌رود درک کنید. درک و کمک شما برای پذیرش قوانین، در کاهش استرس رفتن به مدرسه در کودکان مؤثر است.
  قدردانی خود را ابراز کنید: هر روز چند دقیقه را به خانواده اختصاص دهید و چیزهایی را که به‌خاطر آنها سپاسگزار هستید بیان کنید. این کار را می‌توان قبل از شام، هنگام صبحانه، درست قبل از خواب یا هر زمانی که کل خانواده با هم هستند انجام داد. وقت‌گذاشتن برای شناخت لحظات و موهبت‌های مثبت، ذهن خانواده‌تان را به این سمت سوق می‌دهد که بیشتر در مورد چیزهای خوبی که در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد متمرکز شوند و کمتر به استرس‌های زندگی فکر کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید