• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172853
+
-

نانو، الگوی موفق فناوری در کشور

دانش‌بنیان
نانو، الگوی موفق فناوری در کشور

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو «ایران‌ساخت» با حضور سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و برخی مسئولان دیگر کار خود را آغاز کرد.
بیش از ۱۶۰شرکت تولید‌کننده محصولات نانو و شرکت ارائه‌دهنده خدمات تجاری‌سازی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و همچنین حدود ۱۰۰ طرح فناورانه در آن ارائه شده است. شرکت‌های صنعتی در حوزه‌های مختلفی چون نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط‌زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند و آخرین محصولات و دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش گذاشته‌اند.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به‌وجود الگوهای موفق در حوزه تولید گفت: یکی از افتخارات کشور تولید قابل‌قبول محصولات نانوفناوری است که با کمک مجموعه‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه یافته‌اند.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تجربه زیستی موفق کشور در این حوزه گفت: «این تجربه در سالی که طلیعه توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان است می‌تواند به رقم خوردن اتفاقات خوبی در کشور منجر شود.»

معضل خام‌فروشی
سرپرست معاونت علمی و فناوری یکی از مشکلات بزرگ در کشور را مسئله خام‌فروشی مواد دانست و افزود: «باید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان توانمند به این مسئله پاسخ دهیم و از این معضل جلوگیری کنیم. چون مواد اولیه ثروت ملی کشور است.»
دهقانی فیروزآبادی همچنین با اشاره به اینکه ما کشور ثروتمندی در حوزه معدن و نفت هستیم، گفت: آنچه ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد حوزه فناوری و توجه به آن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید