• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172804
+
-

بازگشت کریم

آیا گربه‌سیاه روند صددرصد پیروزی رئال را خراب می‌کند؟

بازگشت کریم

امشب یک‌دیدار مهم در لالیگا برگزار می‌شود. رئال‌مادرید به مصاف تیمی فوق دفاعی به نام اوساسونا می‌رود. کریم بنزما پس از 3‌هفته دوری از فوتبال به ترکیب برمی‌گردد. کریم که به‌زودی توپ طلا را می‌برد، از دقیقه30 بازی با سلتیک پا به توپ نزده است. بنزما مقابل دروازه‌بانی قرار می‌گیرد که از او گل نمی‌خورد. سرخیو اره‌را 5بار مقابل کریم بازی کرده و هیچ گلی دریافت نکرده. او حتی 2‌بار پنالتی او را هم گرفته تا نشان دهد گربه‌سیاه بنزما است. اره‌را که خودش یک‌دروازه‌بان پنالتی‌زن است، راه مهار پنالتی‌ها را خوب می‌داند. او فصل پیش پنالتی راکیتیچ را هم گرفت. اره‌را در بازی آخر مقابل رئال که تیمش 3 بر یک باخت، باز هم خوش درخشید. اوساسونا به لطف او 2‌بار در 5بازی آخر از رئال تساوی بدون گل گرفته. او تنها کسی است که می‌تواند هواداران رئال‌مادرید را از ادامه رکورد صددرصد پیروزی در این فصل نگران کند.
در عوض، مودریچ مصدوم است. هافبک کروات تنها قربانی رئال‌مادرید در فیفادی اخیر است. او و بروزوویچ در اردوی تیم ملی کرواسی دچار آسیب‌دیدگی شدند. لوکیتا 10‌روز از تمرین دور خواهد بود اما به‌طور قطع به ال‌کلاسیکوی 2‌هفته آینده می‌رسد اما قطعا 3‌بازی بعدی رئال برابر اوساسونا، شاختاردونتسک و ختافه را به‌خاطر مصدومیت لگن از دست خواهد داد. در غیاب او احتمالا سبایوس در ترکیب قرار می‌گیرد، مگر آنکه آنچلوتی تصمیم بگیرد والورده را که از او به‌عنوان وینگر در این فصل استفاده می‌کند، یک‌خط عقب‌تر بیاورد و رودریگو را که در غیاب بنزما در نوک حمله بازی می‌کرد به پست اصلی‌اش ببرد. والورده بازیکن ماه لالیگا شده و توانایی‌هایش را بدجور به رخ کشیده است. او در بازی دوستانه اروگوئه مقابل ایران هم عملکردی عالی داشت و نشان داد به مرز پختگی رسیده.
برای ال‌کلاسیکوی 24مهرماه هیچ بازیکنی از رئال مادرید خطر محرومیت را حس نمی‌کند؛ مگر آنکه در بازی ماقبل آن مقابل ختافه کسی کارت قرمز بگیرد. هم‌اکنون آلابا، مندی و کارواخال، 2‌کارته هستند و اگر در 2‌بازی آینده هم کارت بگیرند که احتمالا می‌گیرند، باز هم برای بازی با بارسلونا 5کارته نخواهند بود.
این هشتادوپنجمین بازی رسمی 2‌تیم مقابل یکدیگر است؛ 53برد برای رئال، 13‌برد و 18تساوی برای اوساسونا. رئال از سال2011 در زمین خودش مقابل نماینده پمپلونا بی‌شکست بوده اما بی‌شکستی در تمام بازی‌های رودررو مقابل این تیم از سال2014 آغاز شده است. از 13بازی آخر مقابل اوساسونا در برنابئو 12پیروزی به رئال رسیده و یک‌بازی هم بدون گل تمام شده. رئال در این فصل حداقل 2‌گل در هر بازی وارد دروازه حریفانش کرده و در تک‌تک بازی‌های لیگ در این فصل یک گل خورده است.
مسابقه امشب یک چالش جدید برای لالیگا و باشگاه‌ها برای مقابله با نژادپرستی است. لالیگا دستورالعمل‌هایی را برای مقابله با نژادپرستی در این هفته لالیگا درنظر گرفته که درج شعار «نه به نژادپرستی» روی اسکوربورد ورزشگاه‌ها در زمان گرم کردن، پیش از شروع بازی و حین بازی است. این شعار قرار است جایگزین پرچم اوکراین در کنار نتیجه مسابقه در جریان بازی شود. توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس توسط مایورکا، اتلتیکو و... باعث داغ شدن دوباره این بحث شده است. با این‌حال لالیگا هنوز نسبت به این توهین‌ها به اتلتیکو، مایورکا و خاویر آگیره واکنشی نشان نداده و ترجیح داده از کنار آن بگذرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید