• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172802
+
-

همشهر‌ی‌ها

تن‌هاخ در دربی امشب منچستر مقابل استادش چه در چنته دارد؟پپ این روزها با بچه غول نروژی‌اش حسابی اوج گرفته و باید دید در دربی هم می تواند پیروز باشد یا خیر؟

همشهر‌ی‌ها

مهم‌ترین بازی این هفته لیگ‌های داخلی اروپایی را 2‌تیم شهر منچستر برگزار می‌کنند. این بازی که در ورزشگاه اتحاد انجام می‌شود، سومین بازی بزرگ اریک تن‌هاخ از زمان ورودش به من‌یونایتد است. او که شغل جدیدش را با 2‌باخت غیرمنتظره در لیگ برتر آغاز کرده بود، توانست در ادامه تیمش را جمع‌وجور کند و 2‌بازی بزرگ را مقابل آرسنال احیا شده و لیورپول بحران‌زده با پیروزی پشت‌سر بگذارد. بازی امشب نشان می‌دهد که آیا واقعا منچستر با سرمربی هلندی در این فصل مدعی است یا خیر.

   کریستیانو رونالدو در بازی با شریف مولداوی سرانجام پایش به گلزنی باز شد. او از روی نقطه پنالتی گل زد، درحالی‌که بدترین فصل فوتبالی عمرش را از لحاظ گلزنی سپری می‌کند و هفته گذشته با تیم ملی پرتغال درحالی‌که برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها به تنها یک‌تساوی مقابل اسپانیا نیاز داشت، با سبک تدافعی سانتوس، سرمربی پرتغال شکست خورد و امید به تکرار یک‌قهرمانی دیگر را در تیم ملی از دست داد. کریستیانو تاکنون 12بار مقابل من‌سیتی بازی کرده و 7برد و 4تساوی به‌دست آورده اما رکورد گلزنی خوبی مقابل این تیم ندارد؛ 4گل و تنها یک‌پاس‌گل. او در شکست 4گله فصل پیش در دربی به‌دلیل مصدومیت غایب بود اما در شکست 2بر صفر خانگی دیدار برگشت 90دقیقه بازی کرد و گلی نزد.
   البته این آمارش در دربی منچستر است. رونالدو در مجموع 15بار با تیم‌های مختلف مقابل سیتی قرار گرفته که 9بار برده و 5گل به این تیم زده است.
   ارلینگ هالند که رکورد گل‌های ملی‌اش را برای نروژ به 21گل در 20بازی رسانده، حالا در حالی از فیفادی برمی‌گردد که در 7بازی ابتدایی لیگ برتر توانسته 11گل برای من‌سیتی بزند.
   هالند در این فصل در رقابت‌های لیگ برتر 574دقیقه به میدان رفته و 11گل به ثمر رسانده و رونالدو تنها 207دقیقه در ترکیب من‌یو بازی کرده و گلی به ثمر نرسانده است.
   در 187رویارویی رسمی قبلی بین 2تیم 77بار یونایتد برده و 57بار سیتی. گواردیولا دنبال سومین برد پیاپی مقابل رقیب همشهری است. او 3‌بازی قبل‌تر مقابل سولسشائر تن به شکست 2بر صفر داده بود. یک‌بار در سال2014 سیتی بدون گواردیولا به رکورد 4‌برد پیاپی در دربی منچستر دست یافته بود.
   سیتی پس از چلسی و لیورپول سومین تیمی است که بیشترین برد را مقابل یونایتد در تاریخ لیگ برتر به‌دست آورده؛ با 17برد. 21بار هم یونایتد توانسته همشهری‌ها را در لیگ برتر ببرد.
   سیتی هر 7بازی خانگی گذشته خود را با برد به پایان برده و دست‌کم 3‌گل به حریفانش زده است.
   منچستر از فصل گذشته تا 2‌هفته اول لیگ امسال، 4‌باخت پشت‌سرهم داشت اما سپس نوبت 4‌پیروزی پیاپی در 8مسابقه و صفر تساوی رسید.
   از زمان فرگوسن به این‌سو هیچ‌یک از سرمربیان من‌یونایتد نخستین دربی خود را نبرده‌اند؛ دیوید مویز، فان‌خال، مورینیو، سولسشائر. اگر تن‌هاخ این بازی را ببرد، یک رکورد از خودش بر جای خواهد گذاشت.
   تن‌هاخ برای این بازی خوشبختانه هری مگوایر را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و اگر این بازیکن مصدوم هم نبود، باز در ترکیب قرار نمی‌گرفت. وضعیت رشفورد و مارسیال هنوز نامشخص است و احتمالا هر دو ‌مهاجم به بازی امشب نمی‌رسند تا آنتونی بتواند خودی نشان دهد.
   سرمربی هلندی زمانی که گواردیولا سرمربی بایرن‌مونیخ بود زیرنظر این مربی اسپانیایی کار کرده و به‌گفته خودش از او چیزهایی آموخته بود. البته او در بایرن دستیار پپ نبود. تن‌هاخ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به‌عنوان مربی تیم دوم بایرن‌مونیخ مشغول بود، همان زمانی که پپ هدایت تیم اصلی را برعهده داشت.
   در تیم سیتی هم جان استونز مصدوم است. او در بازی‌های ملی در اردوی تیم ملی انگلیس دچار آسیب‌دیدگی همسترینگ شد. در عوض، کایل واکر به شرایط مسابقه برگشته. اتفاقا او در همان بازی تیم ملی که استونز به‌دلیل مصدومیت از بازی خارج شد، جای او را در ترکیب سه‌شیرها گرفت.
   ترکیب احتمالی سیتی: ادرسون، کانسلو، واکر، آکانجی، روبن دیاس، رودری، برناردو سیلوا، دی‌بروینه، فیل فودن، گریلیش و هالند.
   ترکیب احتمالی یونایتد: دخه‌آ، دالو، واران، لیساندرو مارتینس، مالاسیا، کاسمیرو، اریکسن، آنتونی، برونو فرناندز، سانچو و رونالدو.

تصمیم بزرگ
به‌تازگی مستندی با نام تصمیم بزرگ (The Big Decision) درباره ارلینگ هالند منتشر شده که بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین‌المللی داشته است. جنجالی‌ترین بخش این مستند مربوط به صحبت‌های پدر هالند در مورد آینده این ستاره بوده، صحبت‌هایی که هواداران سیتی را نگران آینده کرده است: «فکر می‌کنم که ارلینگ می‌خواهد توانایی‌هایش را در هر لیگی آزمایش کند. او می‌تواند حداکثر 3 تا 4 سال در هر لیگ بماند. او می‌تواند دو سال و نیم در آلمان، دو سال و نیم در انگلیس و سپس در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه زندگی کند. ما نمی‌دانیم که آیا چنین خواهد شد یا خیر اما فکر می‌کنم که او دوست دارد توانایی‌هایش را در لیگ‌های بزرگ بسنجد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :