• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172800
+
-

نکته بازی/ داستان ما و الاهلی مصر

یعنی اینقدر که ما در این مدت اسم الاهلی مصر را در رسانه‌های ورزشی ایران دیدیم، نام پرسپولیس و استقلال را ندیدیم! باشگاه مصری که عنوان بحث‌برانگیز «پرافتخارترین تیم جهان» را هم یدک می‌کشد، هر روز به بهانه پیشنهاددادن به سرمربیان آشنای ایرانیان به سطح اخبار کشورمان می‌رسد. آنها یک مدت دنبالش بودند که کارلوس کی‌روش را سرمربی تیم‌شان کنند که آن ماجرا به ثمر ننشست و مربی پرتغالی برای کار به تیم ملی ایران بازگشت. حالا هم دنبال جذب برانکو هستند؛ سرمربی پیشین پرسپولیس که هم‌اکنون هدایت تیم ملی عمان را بر عهده دارد و به همین دلیل به پیشنهاد مصری‌ها پاسخ منفی داده است. جالب‌تر اینکه سال‌91 هم مانوئل ژوزه پرتغالی بعد از سال‌ها سابقه هدایت الاهلی مصر سرمربی پرسپولیس شد، هرچند اینجا موفق نبود.

در ایران هم همین را می‌گفتی؟
الاتحاد کلبا بعد از شکست در دیدار ابتدایی لیگ امارات، 2بازی بعدی را با پیروزی پشت سر گذاشت تا فرهاد مجیدی کمی از زیر فشار خارج شود. او پیش از آغاز فصل قول داده بود از 3بازی اول 9امتیاز بگیرد که همین مسئله کار را برایش سخت کرد و باعث شد باخت هفته نخست بیش از حد مورد توجه قرار بگیرد. حالا اما مجیدی به یک صخره سخت خورده و امشب باید با العین مصاف کند؛ رقیبی که یک چالش مهم برای او به شمار می‌آید. فرهاد در نشست خبری قبل از این بازی گفته: «بهترین خاطره ورزشی‌ام قهرمانی در آسیا با العین است.» او به دوران حضورش در این تیم به‌عنوان بازیکن قرضی اشاره می‌کند، هرچند بعید بود مجیدی در ایران چنین جمله‌ای به زبان بیاورد!

کار بندگان خدا  بود
کارلوس کی‌روش در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش پیرامون شرایط تیم ملی ایران و حضور در جام‌جهانی گفته: «تنها 7روز برای آماده‌سازی خود پیش از مصاف با انگلیس وقت خواهیم داشت. پس از این همه سال کار در فوتبال حرفه‌ای، این دشوارترین چالشی است که تاکنون خدا پیش ‌روی من گذاشته است. البته که این یک ریسک است!» خب، البته اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، قرار گرفتن در این چالش فقط هم کار خدا نبود. ابتدا گروهی از بازیکنان معتمد کارلوس (ان‌شاءالله بدون اطلاع او!) در رختکن بنای ناسازگاری گذاشتند، بعد خود کی‌روش درحالی‌که تیم ملی ایران سرمربی داشت، برای حضور در کشورمان ابراز علاقه کرد و حالا هم که ایشان اینجا هستند. بنابراین غیر از خدا، برخی بندگان او هم در این ماجرا دخیل بودند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید