• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172773
+
-

معرفی 4نمایشگاه هنرهای تجسمی در رکود افتتاحیه‌ها

شروع پاییزی گالری‌ها

شروع پاییزی گالری‌ها

وقایع این روزها بر فعالیت گالری‌ها نیز اثر گذاشته و بیش از یک هفته است که نمایشگاه جدیدی گشایش نیافته است. گالری‌ها با نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی که از قبل تدارک دیده بودند به کارشان ادامه می‌دهند و فعلا به‌طور کلی خبری از افتتاحیه جدیدی نیست.

«یادگار دفاع»
نمایشگاه گروهی عکس «یادگار دفاع» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و با حمایت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس تا ۱۴مهرماه در «موزه عکسخانه شهر» به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهار شیراز برپاست. در این نمایشگاه ۱۷قطعه عکس یادگاری رزمندگان از قبل و بعد از عملیات‌های مختلف در قطع ۵۰ در ۷۰ و به‌صورت رنگی و سیاه و سفید به‌نمایش گذاشته شده است. محسن شاندیز، جلیل دوروزی، بهرام محمدی‌فرد، بهزاد پروین‌قدس، یوسف گرامی، احمد بنا کاشانی، مهرداد ارشدی، یونس ذاکری، مرحوم مریم کاظم‌زاده، جهانگیر رزمی، حمزه رازدشت، سعید صادقی و شهید محمدی عکاسان این مجموعه هستند و عکس‌ها بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۶ به تصویر کشیده شده ‌است.علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

«گنجینه۱» 

در طول بیش از نیم قرن هنر ایران، تغییر و تحولات چشمگیر باعث ظهور نقاشان نواندیش و نوآوری شد که خود در جریان هنر مدرن ایران نقش بسزایی داشتند. «گنجینه۱» نمونه‌ای از آثار هنرمندانی است که هر کدام ریشه در این جریان دارند. در این نمایشگاه گروهی، آثاری از فریدون آو، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، عبدالحمید پازکی، ژازه تباتبایی، محمود زنگنه، محمود سعدالدین، جلال شباهنگی، حسین قوللر آقاسی و فریده لاشایی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا ۱۸مهرماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۶) در گالری اِلا به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ملت، نبش کوی طاهری، شماره۲۷۰۱ (پاساژ جام جم)، طبقه دوم پذیرای علاقه‌مندان است.

«خیام، لحظه‌های حضور»

«خیام، لحظه‌های حضور» نمایشگاه انفرادی چاپ دستی قدرت‌الله عاقلی است که تا ۱۳مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره۱۴۸ دایر است. در بیانیه این نمایشگاه‌ می خوانیم: «مجموعه بیست‌رباعی از رباعیات حکیم عمر خیام با طراحی و تصویرسازی انتزاعی. به شیوه چاپ دستی و روایتی دیگرگونه از اندیشه و افکار متفکر ایرانی به دو زبان فرانسه و فارسی. از اندیشه‌های خیام چنین برمی‌آید که عبور از این جهان به جهانی دیگر وجهی تصاعدی ندارد بلکه انقطاعی و آنی‌ است. نوعی تعلیق زمان به‌صورت لحظات برق‌آسای حضور که یک سویش ظهور بی‌جواب است و سوی دیگرش هیچ. جهان دو دروازه دارد: از دری به درون می‌آییم، و از در دیگر به در می‌شویم. انسان میان دو عدم‌گرفتار است. چون حاصل آدمی در این جای دو در / جز درد دل و دادن جان نیست دگر؛ خرم دل آنکه یک نفس زنده نبود / و آسوده کسی که خود نزاد از مادر.»

«واقعیت ناگوار یا از چیزهایی که نمی‌توان سخن گفت»

در نمایشگاه انفرادی آثار نوگل مظلومی با عنوان «واقعیت ناگوار یا از چیزهایی که نمی‌توان سخن گفت» آخرین مجموعه از آثار این هنرمند و یک چیدمان از او به نمایش درآمده است.این نمایشگاه تا ۱۵مهرماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان شهید مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید