• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172622
+
-

کاهش قیمت بعضی از کالاهای اساسی

بیشتر کالاهای اساسی بعد از جهش قیمتی که در اردیبهشت ماه داشتند 3ماه تابستان را با ثبات قیمت یا روند کاهشی پشت سر گذاشتند. مرغ و تخم مرغ البته استثنا بودند؛ تولید این دو کالا بعد از افت تقاضا کاهش یافت و به رشد قیمت در شهریور انجامید اما دیگر اقلام اساسی مثل گوشت قرمز و برنج در خرده‌فروشی‌ها نوسان قیمت کمی داشتند و روغن و قند و شکر تا حدودی ارزان شدند. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی سه‌شنبه‌شب در برنامه‌ای خبری از کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی طی 2ماه گذشته خبر داد و گفت: انجمن صنایع روغن به کاهش قیمت روغن و عرضه این کالا پایین‌تر از نرخ مصوب اقدام کرده است. محمد قربانی کاهش قیمت روغن‌های خوراکی را 10‌درصد و روغن صنف و صنعت را 15‌درصد اعلام کرد.
به گفته‌ او، قیمت شکر نیز در کارخانه نرخ مصوب ۱۸‌هزار تومان و قیمت فله شکر حدود ۲۰‌هزار تومان است. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اگر شکر بسته‌بندی شود ۲‌هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳‌هزار تومان برای فرآیند بسته‌بندی که دارد، قیمت آن افزایش می‌یابد. نکته دیگر اینکه همه طبق قانون موظف هستند قیمت مصرف‌کننده را روی کالا درج کنند و همزمان ناظران بازار نیز بر این رویه نظارت دارند. رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز در این برنامه ضمن تایید کاهش قیمت روغن گفت: حلب روغن جامد ۵‌کیلویی که 2ماه قبل ۴۰۰‌هزار‌تومان بود ۲۹۵‌هزار تومان شده است و روغن مایع ۹۰۰‌گرمی که ۶۸‌هزار تومان بوده ۵۵‌هزار تومان شده است.
به‌گفته رضا کنگری، برنج ایرانی نیز در 2ماه گذشته ۱۰‌تا‌۱۵‌درصد کاهش قیمت داشته و بار جدید برنج قیمت ۴۰‌الی‌۴۵‌هزار تومانی دارد. او قیمت برنج ایرانی اعلای ایرانی را از ۹۰‌هزار تومان تا ۱۱۵هزار‌تومان در بازار اعلام کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید