• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172612
+
-

تولید گوشت مصنوعی با استفاده از میدان مغناطیسی

فناوری
تولید گوشت مصنوعی با استفاده از میدان مغناطیسی

دانشمندانی از دانشگاه سنگاپور راه جدیدی برای پرورش گوشت‌های آزمایشگاهی با استفاده از میدان مغناطیسی یافتند. به‌گزارش فیز، در این روش دانشمندان برای رشد گوشت سلولی از سلول‌های حیوانی، از آهنربا استفاده کردند. این تکنیک جدید با کاهش وابستگی به محصولات حیوانی، فرایند تولید گوشت مبتنی بر سلول را ساده‌‌تر می‌کند و همچنین پاک تر، ارگانیک‌تر، ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. گوشت پرورشی جایگزینی برای دامپروری با مزایایی مانند کاهش کربن و خطر انتقال بیماری در حیوانات است. با این حال، روش فعلی تولید گوشت پرورشی همچنان به سایر فراورده‌های حیوانی یا داروهایی برای تحریک رشد گوشت وابسته است که تا حد زیادی هدف اصلی را دور می‌زند.
برای پرورش گوشت مبتنی بر سلول، سلول‌های حیوانی با سرم حیوانی تغذیه می‌شوند که این سرم معمولا سرم جنین گاوی است که مخلوطی است از خون جنین‌های جدا شده از گاوهای باردار ذبح شده در صنایع لبنی یا گوشتی. روش‌های دیگر استفاده از داروها یا تکیه بر مهندسی ژنتیک است. فرایند پیچیده تولید گوشت مبتنی بر سلول، هزینه را افزایش می‌‌دهد، مقیاس تولید را محدود می‌کند و قابلیت تجاری‌سازی‌ گوشت‌‌های سلولی را تضعیف می‌کند. برای کمک به رفع این چالش، یک تیم تحقیقاتی به رهبری آلفرد فرانکو اوبرگن، از مؤسسه نوآوری و فناوری سلامت NUS روشی غیرمتعارف برای استفاده از پالس‌های مغناطیسی در تحریک رشد گوشت مبتنی بر سلول ارائه کرد. تکنیک او از یک میدان مغناطیسی پالسی تنظیم ‌شده استفاده می‌کند که توسط این تیم برای کشت سلول‌‌های بنیادی میوژنیک که در ماهیچه‌های اسکلتی و بافت مغز استخوان یافت می‌‌شوند، طراحی شده است. 
فرانکو اوبرگن گفت: در پاسخ به قرار گرفتن 10دقیقه‌ای در معرض میدان‌های مغناطیسی، سلول‌ها، تعداد بی‌شماری از مولکول‌ها را آزاد می‌کنند که دارای خواص بازسازی کننده، متابولیک، ضد‌التهابی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند. این مواد بخشی از چیزی هستند که به‌عنوان ترشح ماهیچه شناخته می‌شود و برای رشد، بقا و توسعه سلول‌ها در بافت‌ها ضروری هستند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید