• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172608
+
-

سالن‌های نمایشی تعطیل‌هستند

قطعی اینترنت و مشکلات اجرا برای گروه‌های نمایشی

چند روزی است که تماشاخانه‌های دولتی اجراهای خود را تعطیل کرده‌اند. در هفته دوم مهر‌ماه برخی از این سالن‌ها ساعت اجراهای خود را تغییر دادند و برخی هم همچنان درهای سالن‌های نمایش را بسته‌اند.
مجموعه تئاترشهر که در ایام عزاداری اجرایی نداشت، در اطلاعیه‌ای آورده است که این مجموعه تا اطلاع ثانوی اجرایی ندارد. پیش‌تر قرار بود که اجراها در سالن‌های اصلی، چهارسو، قشقایی و کارگاه نمایش از ششم مهر شروع شود اما براساس تازه‌ترین تصمیمات اتخاذشده به‌منظور ایجاد فضای مناسب‌تر و همچنین رعایت حداکثری سلامت و امنیت تماشاگران و هنرمندان ارجمند، تا اطلاع ثانوی به صحنه نخواهند رفت.
هرچند قرار بود مراکز نمایشی از روز گذشته ۶مهر‌ماه فعالیت خود را آغاز کنند، مدیر مرکز تئاتر مولوی می‌گوید که این مرکز هم مانند مجموعه تئاتر‌شهر فعلا تعطیل است و نمایش‌های آن روی صحنه نمی‌روند.
امیرحسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت اجراها در این مکان در چند روز اخیر توضیح می‌دهد: فعلا نمایش‌های ما اجرا ندارند ولی برنامه‌ریزی‌هایمان بر این است که از یکشنبه، ۱۰‌مهر‌ماه آثار نمایشی روی صحنه بروند. به‌گفته مدیر مولوی، این برنامه‌ریزی ماست ولی همه‌‌چیز وابسته به شرایط است. در چند روز اخیر شرایط مناسبی برای اجرای نمایش نبود. از طرفی، تماشاگران به‌دلیل وضعیت خاص اطراف تالار مولوی که در خیابان ۱۶آذر قرار دارد، به‌راحتی دسترسی به سالن نداشتند. از سوی دیگر گروه‌های نمایشی هم به‌دلیل محدودیت‌های اینترنت، امکان تبلیغ و اطلاع‌رسانی نمایش‌های خود را نداشتند. به همین دلیل و با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌های دانشگاه در هفته اخیر و با درنظر گرفتن اینکه برنامه‌های مرکز تئاتر مولوی با دانشگاه تهران هماهنگ است، در روزهای اخیر، این مجموعه اجرایی نخواهد داشت. مدیریت تماشاخانه ایرانشهر هم تصمیم را برعهده گروه‌های نمایشی گذاشته است.
به‌گفته مدیر روابط‌عمومی این تماشاخانه، طبق تصمیم مدیریت تماشاخانه ایرانشهر و با توجه به اینکه محیط تماشاخانه و همچنین بوستان هنرمندان برای مخاطبان تئاتر شرایط مناسبی دارد، این مجموعه تئاتری از شب گذشته دایر است. البته همچنین عنوان شده که ادامه اجرای آثار نمایشی منوط به تصمیم‌گیری گروه‌هاست زیرا ممکن است برخی گروه‌ها با توجه به شرایط بلیت‌فروشی اجرای نمایش‌شان را با تأخیر از سر بگیرند یا از اجرای خود انصراف دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید